Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
8,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:238922
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.08.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Menedžmenta būtība, uzdevumi, specifiskās tendences, metodes   
2.  Menedžeris un uzņēmējs: kopējais un atšķirīgais   
3.  Menedžmenta līmeņi un prasmes   
4.  Vadīšanas koncepcijas   
5.  Vadības stili   
6.  Menedžmenta režģis   
7.  Vadītājs un vara   
8.  Autoritāte   
9.  Līderība   
10.  Motivācijas teorijas, to vēsturiskā attīstība. Satura motivācijas teorijas   
11.  Norises, stimulēšanas motivācijas teorijas   
12.  Organizācija, to ietekmējošie faktori   
13.  Organizācijas mērķi, to klasifikācija   
14.  Struktūru veidi, to raksturojums   
15.  Organizācijas kultūra, tās būtība   
16.  Organizācijas ārējā vide   
17.  Organizācijas dzīves cikls   
18.  Organizāciju tipi   
19.  Centralizēta, decentralizēta organizācija   
20.  Pilnvaru deleģēšanas principi   
21.  Lēmumu pieņemšanas būtība, process, metodes   
22.  Komunikācijas process organizācijā   
23.  Darba grupu veidošanas principi   
24.  Menedžmenta teorijas - Teilors, Faijola, Vēbers   
25.  Menedžmenta teorijas - Meijo, Hercbergs, Maslovs   
26.  Menedžmenta teorijas - Sistēmpieeja, Varbūtības teorija, Globālās pieejas teorija   
Extract

1. Menedžmenta būtība, uzdevumi, specifiskās tendences, metodes.

Menedžments ir patstāvīga nozare, kura sevī ietver specifisku disciplīnu sistēmu, kā arī veido starpdisciplīnu zināšanu kopu, ko dažkārt dēvē par "menedžmenta inovācijas domu".
Menedžments - cilvēku, materiālu, finansu un informācijas resursu optimizācijas process un profesionāla darbība, lai sasniegtu organizācijas mērķus. Menedžments ir mērķtiecīga darbība, pārvaldīšana, tirgus ekonomikas apstākļos, izmantojot esošos resursus lai: panāktu darbības efektivitāti, realizētu patstāvību lēmumu pieņemšanā un atbildētu par gala rezultātu, izvēlētos pareizāko stratēģiju un taktiku.
Menedžments ir darbību komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu, koordinēšanu, motivēšanu un kontroli, kas ir vērsts uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācija mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti.
Menedžmenta uzdevums - izveidot efektīvu organizāciju un vadīt to atbilstoši mainīgiem apstākļiem. Menedžments ir rīcības sistēma, kas darbojās mainīgā vidē, nodrošina struktūrvienību un darbinieku vienotu rīcību, lai gūtu optimāli efektīvu rezultātu. Menedžments uzskatāms kā sarežģīta, daudzveidīga, sociāla, ekonomiska un tehniska darbība, kuru ietekmē subjekta un objekta attiecības.
Menedžmentam ir raksturīgas noteiktas attīstības tendences, kuras nosaka: 1) objektīvie faktori, kuri veicina vai kavē attīstību; 2) potenciālas iespējas, kuras nosaka attīstības dinamiku.
Mūsdienu menedžmentam ir raksturīgi: 1)starptautiskā saistība gan darba dalīšanā gan informāciju sistēmu veidošanā; 2) starptautiskās Konkurences pieaugums, kur pat nelieliem uzņēmumiem jārēķinās ar izdzīvošanas iespējām; 3) darbinieku potenciāla lietišķa un efektīva izmantošana; 4) inovāciju ieviešana.
Mūsdienu menedžmenta pamatprincipi: 1) darbības dinamiskuma nodrošināšana; 2) decentralizācija un mērķtiecīga personāla aktivizācija; 3) darbības virzība uz efektīvu gala rezultātu; 4) orientācija uz inovācijām; 5) cilvēka potenciāla paaugstināšana un izmantošana; 6) sinerģisko saišu izveidošana, pārveidojot informāciju, zināšanas un pieredzi par gala rezultāta sasniegšanas galveno un virzošo spēku; 7) atgriezeniskās saites nodrošināšana, lai izveidotu pārliecinošu un mērķtiecīgu kontroles sistēmu un visu resursu ekonomisku izmantošanu; 8) cilvēka faktora aktivizēšana, izveidojot motivācijas sistēmu.
Uzņēmējdarbības menedžmentam mūsdienās ir specifiskas tendences: 1) no stabilitātes līdz mainīgumam; 2) no ieguldītiem līdzekļiem uz zinošiem darbiniekiem; 3) no vienaldzības līdz sociālai atbildībai; 4) no plaša tirgus uz individuālu pieprasījumu; 5) no cenas uz produkta vērtību; 6) no vispārējas darbības uz efektivitāti.
Menedžments uzņēmumā attiecināms uz: 1) iekšējo pārvaldi; 2) ražošanas pārvaldi; 3) personāla pārvaldi.
Uzņēmuma iekšējā pārvalde ietver: 1) principus - centralizācijas, decentralizācijas, centralizācijas un decentralizācijas savienību, ilgtermiņa mērķu izvēli, pārvaldes demokratizāciju; 2) funkcijas - plānošanas, organizācijas, motivācijas un kontroles; 3) ekonomiskās metodes - saimnieciskās darbības aprēķina, firmas iekšējās darbības aprēķina, cenu veidošanās.
Ražošanas pārvalde ietver: 1) inovācijas vadību - jaunās produkcijas ieviešanu, tehnisko risinājumu, 2) ražošanas procesa nodrošināšanu - tehnoloģiju, materiālo resursu, kvalitātes un konkurētspēju paaugstināšanu; 3) produkta tirgu - tirgus politikas izstrāde, tirgus kontrole un metodes, tirgus organizācija; 4) organizatorisko struktūru - funkcionālo, lineāro funkcionālo, matricas vai citu.
Personāla pārvalde ietver: 1) personāla politikas izstrādi un īstenošanu - personāla atlasi un izvietošanu, pieņemšanu un atbrīvošanu, apmācību, novērtēšanu, karjeras plānošanu; 2) darba samaksu - samaksas formas, darba ražības stimulēšanu, atalgojuma sistēmu; 3) kolektīva vadību - darbinieku iesaistīšana pārvaldē, darba grupas un to funkcijas, attiecības kolektīvā; 4) pārvaldes sociālo un psiholoģisko aspektu - personāla motivāciju, organizācijas kultūru, personāla un uzņēmuma savstarpējo mijiedarbību; 5) dažādu pārvaldes sistēmu un organizatorisko struktūru izmantošanu, to nomaiņu, vadoties no konkrētās situācijas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1117641
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register