IEVADS
Mūsdienās ikviens no mums saskaras ar visdažādākajām organizācijām, kurām ir savs vadītājs, kas sarežģītajā vadīšanas un lēmumu pieņemšanas procesā pilda visdažādākās lomas. Tāpēc dara autorē vēlējās noskaidrot kādas tad šīs lomas ir un šajā darbā pievērsās tādām tēmām kā vadītājs un vadīšana, vadītāja lomas, vadītāju vadīšanas stili, pēc kuriem var spriest par to, kādā veidā vadītājs pieņem lēmumu, lēmumu pieņemšanas process un šī darba nobeigumā ir pētnieciskā daļa, kuras ietvaros tika pētīts uzņēmums SIA „Būvmateriālu Veikals Pilsēta”, kas darbojas pateicoties 25 tur strādājošiem cilvēkiem direktoru ieskaitot. Uzņēmums nav liels, bet attīstās labi un nezaudē savas pozīcijas pat šajos krīzes apstākļos. Šī pētījuma mērķis, uzdevumi un hipotēze ir.
Mērķis:
Noskaidrot SIA „BVP” darbinieku viedokli, par viņu uzņēmuma vadītāja lomu lēmumu pieņemšanas procesā
Uzdevumi:
Iegūt teorētisku pamatu, par vadītāja lomām, un lēmumu pieņemšanas procesu.
Veikt pētījumu iegūstot empīrisku informāciju
Izanalizēt iegūtos datus
Iespējamie priekšlikumi
Hipotēze:
SIA „BVP” darbinieki uzskata, ka vadītāja loma lēmumu pieņemšanas procesā ir nozīmīga.
1. VADĪTĀJS UN VADĪŠANA
Vadītājs ir persona, kas vada organizāciju un viņš ietekmē darbinieku darbību ar noteiktām metodēm un paņēmieniem, lai īstenotu organizācijas izvirzītos mērķus. Jebkurš menedžeris, ja viņš ir pilnvarots vadīt var būt vadītājs. Lai vadīšanai būtu rezultāti, tiek pielietota vara, kas ir darbinieku ietekmēšana visdažādākajos veidos, bet neizmantojot vardarbību. Lai sasniegtu organizācijas mērķus, vara ir neatņemama sastāvdaļa jebkurā organizācijā, jo bez tā nebūtu disciplīnas. Tomēr ne visi vadītāji var vienādi pret visiem cilvēkiem izmantot savu varu, bez tam arī padotajiem ir vara pret vadītājiem, viņi ir tie, kas sniedz informāciju pirms lēmumu pieņemšanas. Tāpēc ir svarīgi, lai vadītājs izmanto pareizu varas bilanci, tādu, kas neliek padotajiem sākt izmantot varu savā labā. (РайгордскийД.Я. 2006)
…