-
Vājas radioaktivitātes mērtehnikas izgatavošana un ieskata pētījums par vājas radiācijas avotiem sadzīvē
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 1 | |
I. | LITERATŪRAS APSKATS | 1 |
MĒRVIENĪBAS | 1 | |
PIEĻAUJAMĀS DOZAS | 2 | |
PĒTĀMIE OBJEKTI | 2 | |
A. | AUGĻI | 2 |
B. | "VECIE" TRAUKI | 2 |
C. | SKĀRIENJŪTĪGIE TELEFONI | 3 |
D. | FLUORESCENTĀS SPULDZĪTES | 3 |
E. | MINERĀLŪDENS | 3 |
F. | CIGARETES | 3 |
G. | TIG METINĀŠANAS ELEKTRODI | 3 |
H. | MINERĀLMĒSLOJUMS | 3 |
I. | GRANĪTS | 3 |
J. | DŪMU DETEKTORS | 3 |
A. | GEIGERA-MILLERA SKAITĪTĀJS | 4 |
RADIĀCIJAS REĢISTRĒŠANA | 4 | |
B. | VILSONA KAMERA | 4 |
VILSONA KAMERAS UZBŪVE | 4 | |
C. | RADIĀCIJAS REĢISTRĒŠANA | 7 |
MĒRVIENĪBAS | 7 | |
III. | REZULTĀTI UN ANALĪZE | 8 |
REZULTĀTU APKOPOJUMS | 8 | |
A. | DABISKAIS FONS | 8 |
B. | SVINA MĀJIŅAS FONS | 8 |
C. | AUGĻI | 8 |
D. | "VECIE" TRAUKI | 8 |
E. | SKĀRIENJŪTĪGIE TELEFONI | 9 |
F. | FLUORESCENTĀS SPULDZĪTES | 9 |
G. | MINERĀLŪDENS | 9 |
H. | CIGARETES | 9 |
I. | TIG METINĀŠANAS ELEKTRODI | 9 |
J. | MINERĀLMĒSLOJUMS | 10 |
K. | GRANĪTS | 10 |
L. | DŪMU DETEKTORS | 10 |
REZULTĀTU IZVĒRTĒJUMS | 10 | |
IV. | SECINĀJUMI | 11 |
IV. SECINĀJUMI
Vislielākā starojuma efektīvā doza uz pētāmā objekta kilogramu ir no TIG metināšanas stieņiem, bet tiem nav lielākais ietekmes faktors, jo tos ikdienā vidusmēra cilvēks tiešā veidā neizmanto Skārienjūtigajiem telefoniem, kā jau aprakstīts pie rezultātiem, arī nav liela ietekmes faktora. Atkarībā no situācijas vai cilvēka - tas var būt granīts, cigaretes vai “vecie” trauki. Toties vislielākais ietekmes faktors, saskaņā ar šī pētījuma rezultātiem, ir fluorescentajām spuldzītēm un augļiem, jo spuldzītes masveidā var atrast dažādās lielās telpās, bet augļus lieltonnāžas apjomos var atrast veikalos, un par abiem šiem preču veidiem tirgotājiem visdrīzāk nav mazākās nojausmas, ka tie varētu radīt problēmas jonizējošā starojuma jomā. Ļoti svarīgi atzīmēt, ka visi pētāmie objekti, kam ir augsta starojuma efektīvā doza uz kilogramu, ir tikuši matemātiski apstrādāti tā, ka tiek piereizināts jonizējošā starojuma veida faktors, kas α daļiņām ir 20, bet γ un β tikai 1. Kā jau iepriekš minēts šis ir teorētisks modelis, augļiem būtu jāatrodas saliktiem rindās, jo kaudzē tie absorbētu starojumu un spuldzītēm jāatrodas tieši virs galvas, tāpēc nevar apgalvot, ka būs saņemta tieši šī doza, bet nevar arī to noliegt, jo aktivitāte netika mērīta tādās vietās. Tālākam darbam pēc šī ZPD var būt divi virzieni. Viens virziens ir reģistrēt aktvitāti telpās, kurās var atrast iepriekš apskatītos pētāmos produktus ar paaugstinātu radiāciju. Piemēram, aiziet uz noliktavām, kur glabā augļus vai spuldzītes, kā arī atrast vietu, kur ir uzstādīts dūmu detektors ar jonizācijas sensoru. …
Pilns ZPD, pats zinātniski pētnieciskais darbs pēc visiem kritērijiem, kas jaievēro, papildus, prezentācija un plakāts. Visi avoti, eksperimenta rezultāti un apraksti ir iekļauti. Abstrakts: Darbā veikts salīdzinošs, laboratorisks pētījums par radioaktīviem priekšmetiem, kuri ir atrodami sadzīvē, ietverot literatūras izziņu, kas skaidro, kādēļ šie priekšmeti ir radioaktīvi. Priekšmetu radiācija tika nomērīta un analizēta, tai skaitā pārrēķinot uz vienotu valsts normatīvo aktu sistēmā atrodamu fizikālo mērvienību - Zīvertiem. Tika patstāvīgi izgatavoti divi konkurenti vājas jonizējošās radiācijas reģistrēšanas ierīču tipi un izmantots piemērotākais no tiem vājas radioaktivitātes objektu nomērīšnai sadzīvē.
- Černobiļas atomelektrostacijas avārija
-
Radiācijas ietekme uz cilvēka organismu
Research Papers12 Civil Defence, Environmental Protection, Physics
- Vājas radioaktivitātes mērtehnikas izgatavošana un ieskata pētījums par vājas radiācijas avotiem sadzīvē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Černobiļas atomelektrostacijas avārija
Research Papers for secondary school14
-
Radiācijas ietekme uz cilvēka organismu
Research Papers for secondary school12
-
Kodolfizika
Research Papers for secondary school5
-
Radiācija - jonizējošais starojums
Research Papers for secondary school31
Evaluated! -
Kodolfizika
Research Papers for secondary school11