Research Papers
Business and Law
Tourism, Traveling
Valmieras novada viesu māju kvalitātes novērtējums-
Valmieras novada viesu māju kvalitātes novērtējums
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | KVALITĀTES NOZĪME, NOVĒRTĒŠANAS METODES UN KRITĒRIJI | 4 |
1.1. | Kvalitātes nozīme tūrismā | 4 |
1.2. | Kvalitātes novērtēšanas metodes un kritēriji | 6 |
1.3. | Viesu māju kvalitātes prasības | 8 |
1.4. | Kvalitātes sertifikāti | 11 |
1.5. | Kvalitātes vadīšanas sistēmas | 12 |
1.6. | Q Kvalitātes sistēma | 14 |
2. | VALMIERAS NOVADA NAKTSMĪTNES | 17 |
2.1. | Valmieras novada naktsmītņu attīstība | 17 |
2.2. | Viesu māju raksturojums | 19 |
3. | KVALITĀTES PĒTĪJUMS PAR VALMIERAS NOVADA VIESU MĀJĀM | 21 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 27 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 29 |
Secinājumi
1. Valmieru visvairāk apmeklē Vācu, Somu, Igauņu un Lietuviešu tūristi.
2. 2009.gadā tūristu skaits sarucis par 30 – 50%
3. No 13 viesu mājām Valmieras novadā 9 darbojas vairāk kā 5 gadus.
4. Visvairāk gultasvietu ir Baltakmeņu muižai, Denderiem, Lauviņām un Mazajam Ansim, kas kopā sastāda 55% no kopējā viesu namu gultu skaita.
5. 3 viesu mājas ir saņēmušas Eiropas Savienības līdzfinansējumu
6. Būtiski katrai viesu mājai ir atrast savu nišu, jo tūristiem patīk tās vietas, kas atšķiras no citām.
7. Informāciju par viesu mājām var atrast Valmieras mājās lapā, bet 70% viesu māju ir sava mājas lapa.
8. Tikai Pilskalnu personalizētā mājas lapa piedāvāja informāciju 4 valodās.
9. Lantus ir vienīgā viesu māja, ko var rezervēt ar on-line sistēmu.
10. 60% no viesu mājām neatbildēja uz e-pastu.
11. Mazais Ansis ir vienīgā vieta, kur var norēķināties par pakalpojumiem ar elektronisko karti.
12. 30% viesu mājās ir sasniedzamas ar sabiedrisko transportu.
13. Norādes uz ceļiem vairāk neatbilst, līdz ar to viesiem kas neorientējas labi Valmieras apkārtnē ir apgrūtinoši atrast viesu namu.
14. Viesu māja Vakarvēji viesiem dāvina meža veltes - bērzu sulas, ogas, sēnes.
15. Atsevišķa smēķētāju zona telpās nav nevienā viesu mājā.
16. Nevienai viesu mājai nav piešķirts sertifikāts „Zaļās atslēgas”.
17. Viesu mājās trūkst informatīvi materiālu par apkārtnes atpūtas iespējām un apskates objektiem, kā arī pašu viesu māju bukletiņi, kas cilvēkiem pēc ceļojuma atsauktu patīkamas atmiņas.
18. 60% viesu mājas nešķiro atkritumus.
19. 30% viesu mājas lieto videi draudzīgus tīrīšanas līdzekļus.
20. Visaugstākais pašvērtējums ir viesu namam Lantus un Mazais Ansis.
21. Sanitāro telpu noformējums ir pārāk vienkāršs.
22. Daudzi viesu nama pārstāvji runā tikai latviešu un krievu valodā, kas liedz iespēju kontaktēties ar citiem ārzemju viesiem, kas runā angliski, vāciski u.c.
23. Pēc novērotāja anketu apkopojuma vislabākais rezultāts ir viesu mājai – Elēna un Mazais Ansis.
24. vidējais kvalitātes vērtējums ir 69%, kas nozīmē, ka viesu mājām vēl ir kur attīstīties
Priekšlikumi
1. Sadarboties ar citiem tūrisma uzņēmumiem, lai būtu konkurētspējīgāki gan starp sava novada viesu mājām, gan arī ar citiem novadiem.
2. Izveidot informatīvos materiālus – krāšņus un interesantus.
3. Viesu mājās, kuras darbojas 5 un vairāk gadus, nepieciešams atjaunot, lai neizskatītos nolietotas telpas un mēbeles.
4. Personalizētas mājas lapās sniegt informāciju vismaz 3 valodās (latviešu, krievu un angļu).
5. Aktīvāk darboties ar interneta starpniecību, jo mūsdienās cilvēki pavada daudz laiku sērfojot internetā, tāpēc tā ir iespēja satikt savus potenciālos viesus.
6. Izvietot ceļa norādes labi redzamās vietās pie galvenajiem pagriezieniem ceļā uz viesu māju.
7. Viesu ērtībām ieviest elektronisko norēķinu sistēmu.
8. Vajadzētu kvalitātes sertifikātu padarīt par modes tendenci, bet kas neprasītu lielus līdzekļus no mazajiem uzņēmējiem. Kā arī veidot gan valsts mēroga, gan starptautiskā mēroga mārketinga aktivitātes tiem, kuri ir iestājušies.
9. Uz sezonas laiku pieņemt darbā vismaz vienu cilvēku, kas varētu komunicēt ar ārzemju tūristiem.
10. Katrai viesu mājai izpētīt to mērķa auditoriju, kā arī motivējošos faktorus, kas rosina cilvēkiem doties uz viņu viesu māju.
11. Patstāvīgajiem viesiem iedāvāt atlaižu programmu vai kādu speciālo piedāvājumu.
…
1.KVALITĀTES NOZĪME, NOVĒRTĒŠANAS METODES UN KRITĒRIJI 1.1.Kvalitātes nozīme tūrismā 1.2.Kvalitātes novērtēšanas metodes un kritēriji 1.3.Viesu māju kvalitātes prasības 1.4.Kvalitātes sertifikāti 1.5.Kvalitātes vadīšanas sistēmas 1.6.Q Kvalitātes sistēma 2.VALMIERAS NOVADA NAKTSMĪTNEs raksturojums 3. KVALITĀTES PĒTĪJUMS PAR VALMIERAS NOVADA VIESU MĀJĀM SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMi
- Tūrisms un tā attīstības iespējas viesu namā "Gobas sala"
- Valmieras novada viesu māju kvalitātes novērtējums
- Viesu nama "Pie Maijas" raksturojums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Tūrisms un tā attīstības iespējas viesu namā "Gobas sala"
Research Papers for university32
-
Viesu nama "Pie Maijas" raksturojums
Research Papers for university10
-
Viesu mājas "XS Krogs" veiksmīgas darbības noteicošie faktori
Research Papers for university12
-
Siguldas novadā piedāvātais tūrisma produkts
Research Papers for university33
Evaluated! -
Kvalitātes sistēmu ieviešanas iespējas tūrisma nozarē Latvijā
Research Papers for university16