Latvijas Republikā ik gadu tiek pieņemts budžets, un tas tiek attiecīgi sadalīts, un pēc tam arī tērēts. Lai valsts pastāvētu, un arī būtu no kā veidot budžetu, valstij ir jāiegūst līdzekļi, kuru galvenais avots ir iedzīvotāju maksātie nodokļi. Protams ne tikai nodokļi, bet arī daudzas citas nozares, kurās valsts spēj iegūt nepieciešamos līdzekļus, piemēram, sabiedriskais transports, dažādi valsts uzņēmumi, ražotnes. Līdz ar to ir būtiski valsts un pašvaldību iestāžu darbību kontrolēt. Kontrolei tiek pakļautas valsts un pašvaldību pamatbudžeta un speciālā budžeta līdzekļu iekasēšana un to izlietošana, kā arī rīcība ar valsts un pašvaldību mantu būtu likumīga, lietderīga un pareiza. Kontroles gaitā pārbauda, vai to darbība norisinās atbilstoši nolikumiem, statūtiem, darbības programmām, to principiem, izdotajiem rīkojumiem un pavēlēm. Līdz ar to Latvijas Republikas Satversmē ir noteikta, ka valstī tiek izveidota un pastāv Valsts kontrole.
Šis temats man likās ne tikai svarīgs un ļoti aktuāls studējot tiesību zinātnes, bet arī ļoti interesants. Manuprāt, šinī darbā būtu jānoskaidro, kāds ir valsts kontroles statuss, kāda ir Valsts kontroles kompetence, uzdevumi, tiesības un pienākumi. Izskatīšu arī to, kāda ir valsts kontroles vara, darbības mērķi un, protams, noskaidrošu arī tās sastāvu. …