Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:128867
 
Evaluation:
Published: 25.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Valsts pārvaldes iestādes    4
2.1.  Valsts pārvaldes iestādes vispārīgie principi    6
2.2.  Tiešās pārvaldes institucionālā sistēma    7
2.3.  Pastiprinātās pārvaldes institucionālā sistēma    8
2.4.  Valsts pārvaldes iestāžu iedalījums    9
3.  Latvijas Republikas Valsts civildienests    11
3.1.  Ierēdņu darba priekšnosacījumi    12
3.2.  Valsts civildienesta attiecību nodibināšana    13
3.3.  Ierēdņa pienākumi un tiesības    14
3.4.  Valsts civildienesta gaita    15
3.5.  Valsts ierēdņa atbildība    16
3.6.  Valsts civildienesta attiecību izbeigšanās    16
4.  Administratīvā akta process    18
4.1.  Administratīvā akta izdošana    19
4.2.  Administratīvā akta spēkā esamība    21
4.3.  Administratīvā akta apstrīdēšanas kārtība    22
4.4.  Administratīvā akta atcelšana iestādē    23
4.5.  Administratīvā akta procesa uzsākšana no jauna    25
5.  Secinājumi un priekšlikumi    26
6.  Izmantoto avotu saraksts    27
Extract

Valsts pārvaldes iestāde ir valsts iestāde, kurai ar normatīvo aktu piešķirtas noteiktas publiskās varas pilnvaras valsts pārvaldes jomā.
Valsts pārvaldes iestāde ir speciāli izveidota, ar personālsastāvu komplektēta un ar kompetenci apveltīta struktūra valsts pārvaldes funkciju veikšanai.
Šajā valsts pārvaldes iestādes formulējumā jāatzīmē – speciāli izveidota, ņemot vērā faktu, ka vispirms ir veicamais uzdevums, tad valsts pārvaldes funkcija(s), kas izriet no uzdevuma un tad tiek veidota struktūra. Ja uzdevumu var izpildīt jau esošā struktūra, tad jāapsver, vai var vēl esošai kompetencei papildus vēl noteikt valsts pārvaldes funkcijas, līdz ar to jauna struktūra netiek dibināta. Bet, gadījumā ja tas nav iespējams, tad formulējami uzdevumi, pēc tam formulējamas atbilstošas valsts pārvaldes funkcijas un veidojama struktūra (valsts pārvaldes iestāde).
Laba valsts nevar būt bez labas pārvaldes. Šie vārdi izsaka nepieciešamību pārvarēt daudzas problēmas, lai sakārtotu valsts pārvaldi. Jāpiebilst, ka daudzas problēmas rodas no tā, ka vēl ne visas valsts amatpersonas novērtē labas pārvaldes un kvalificēta personāla valsts darbinieka nozīmi. Es domāju, ka ir diezgan svarīgi, lai pēc iespējas ātrāk un labā kvalitātē būtu veiktas publiskās pārvaldes reformas. Un, tieši tādēļ ir vajadzīgi profesionāli sagatavoti valsts pārvaldes darbinieki un atbilstošas valsts pārvaldes iestādes.
Nosakot valsts pārvaldes iestādes kompetenci, jāvadās pēc likumu un citu tiesību aktu priekšrakstiem, proti, tiesību aktos salīdzinoši precīzi pārvaldes iestādei jānosaka: mērķis tas, kā labad vispār ir izveidota un darbojas dotā valsts pārvaldes iestād. Mērķis ir tas, kas stratēģiskās laika posmā un apjomos sasniedzams nākotnē. To varētu pat definēt kā nākotnē sasniedzamu ideālu variantu. …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1180641
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register