Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:521408
 
Evaluation:
Published: 12.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Extract

V. Kandinskis, kurš Pirmā pasaules kara laikā Krievijā bija iepazinies ar konstruktīvismu, atgriezies Vācijā bija viens no impulsiem abstrakcionisma virzienam glezniecībā. Abstraktā māksla rāda formas, kas neatspoguļo apkārtējās pasaules priekšmetus. V. Kandinskim abstrakcijas atklāsme nākusi kā iekšēja, pārdomāta filozofiska un emocionāla nepieciešamība, ko bagātinājuši ceļojumu iespaidi un politiskais konteksts. Būdams nabistu, fovisma, ekspresionisma un agrā kubisma laikabiedrs V. Kandinskis aizgūst no tiem zināmus elementus, kas dažkārt robežojas ar abstrakciju un apvieno tos ar savu pieredzi. Abstraktajā mākslā valda uzskats, kas raksturojis arī V. Kandinska daiļradi, proti, tādas realitātes, kas nesaraujami saistīta ar formu, vairs nav.
1922. – 1933. gadam V. Kandinska daiļradē aizvien ir drosmīgi eksperimenti ar krāsām, kas tiek papildināta ar ģeometrisku elementu lietojumu. Šajā posmā vērojamas vēsas krāsu harmonijas un apļa, kā simboliska pilnības atveidojuma lietojums. „Septītā Kompozīcija” ir būtisks mākslinieka Veimāras perioda darbs. Līdzās konceptuāliem darbiem mākslinieks radīja tādas kā fantāzijas pārbagātas „mazas pasaules” un sablīvētus, intīmus darbus, tādus kā „Mazs sapnis iekš sarkana”.
Mākslinieka daiļrades vēlīno posmu varētu raksturot kā savdabīgas krāsu miglas dzimšanu. V. Kandinskis sāk eksperimentēt gan ar gaismēnām, gan gleznojuma tehniku, pievienojot krāsām grunti vai smilti, tādējādi radot īpašu faktūru un negaidītu efektu. Parīzes okupācijas laikā mākslinieks palika šai pilsētai uzticīgs. Viņš dzīvoja un gleznoja viens, jo bija izolēts no saviem ārzemju kolēģiem un domubiedriem. Mākslinieks ir attālināts no vēsā romantisma un šī posma darbos saskatāma abstrakcija un konkrētums visā pilnībā. Darbs „Debeszils” (1940.) ir viens no šī perioda paraugiem, kas atklāj V. Kandinska daiļradi kā „Patiešām gleznainu pasaku”, atklājot mākslinieka fantāzijas lidojumu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register