Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:284102
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Psiholoģiskā gatavība skolai dažādu autoru skatījumā    6
1.1.  Personības gatavība    6
1.2.  Intelektuālā gatavība    11
2.  Bērnu gatavības skolai pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi    16
2.1.  5-7 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums pētāmās problēmas skatījumā    16
2.3.  Ģimenes loma bērnu sagatavošanā skolai    28
3.  Uzmanība- viena no intelektuālās gatavības skolai rādītājiem    36
  Secinājumi    49
  Literatūras saraksts    51
Extract

SECINĀJUMI.
- Bērna gatavošana mācībām skolā ieņem vienu no svarīgākajām vietām bērnu psiholoģijas problemātikā. Pēdējos gados tās nozīmība kļuvusi ļoti aktuāla. Bērna aiziešana uz skolu noslēdz pirmsskolas posmu, izmaina viņa attīstības sociālo situāciju, tāpēc bērnam ir jābūt nobriedušam gan fiziski, gan intelektuāli. Iegūtās pirmsskolas prasmes bērnam dod iespēju izmantot savu pieredzi un mācīties no citiem bērniem, tās palīdz bērnam attīstīt apziņu, ka viņš var izteikt savu viedokli, būt atzīts, apzināties savu un citu cilvēku vērtību.
- Ļoti svarīgs rādītājs bērna gatavībai skolai ir psiholoģiskā gatavība, īpaši prāta spēju attīstīšana, ko sekmē dažādas attīstošās spēles un vingrinājumi. Realizējot dažādas spēles var novērst nepilnības bērna sagatavotībā skolai, tādā veidā sekmējot viņa panākumus tālākajās skolas gaitās. Bērna psiholoģiskā nobriešana ir atvieglojama ar pozitīvās, emocionālās piesātinātības palīdzību. Tas palīdzēs bērnam sevis apzināšanā, izvērtēšanā un, protams, mācību darbā.
- Bērna intelektuālā gatavība skolai ir atkarīga no izziņas procesu attīstības līmeņa, zinātkāres, priekšstatiem un zināšanām par sevi, ģimeni, apkārtni, dabu. Bērnu intelektuālā attīstība tiek sekmēta vingrinoties risināt dažādas problēmas, eksperimentējot, pētot, klasificējot dažādus objektus, lietojot loģiskās spriešanas spējas, izsakot savas domas un uzklausot citu bērnu viedokļus.
- Pirmsskolēna attīstību sekmē individuāla pieeja, skatījums uz bērnu veselumā, vecumposmu un individuālo īpatnību apzināšana un ievērošana, jo ir būtiski saprast, ka nav vienas pareizas atbildes, kas jāiegūst vai jāpanāk no bērna. Atbilde ir allaž saistīta ar individuālo pieredzi, un tā ir atšķirīga.
- Rotaļa ir galvenā bērna darbība un dzīvesveids. Tā vienlaikus ir bērna pašizpausmes, pašattīstības, pašdarbības forma, netiešs audzināšanas un mācību līdzeklis. Ikvienā rotaļas darbībā ir paslēpts kāds intelektuāls uzdevums, kas katram bērnam ir svarīgākais personīgo sekmju nosacījums, un viņa saikne ar pārējiem rotaļu biedriem. Uzdevumu risināšanā ir nepieciešama prāta un gribas piepūle, bet tā sniedz bērnam arī apmierinājumu. Rotaļas ir brīvas no didaktisma, pozitīvas emocijas aizsargā bērnu no intelektuālas pārpūles. Bērns mācās no rotaļām, to laikā iegūtās prasmes ir sākumposms bērna domāšanas attīstībai, kas tālāk izpaužas bērna runā, secinājumos, spriedumos, tādējādi varu apgalvot, ka rotaļa ir efektīvs ceļš veiksmīgai bērna sagatavošanai skolai.
- Ģimene ir pirmā vide, kurā attīstās un veidojas bērna personība, un tikai pēc tam tā turpina paralēli pilnveidoties ģimenē, bērnudārzā, skolā. Nozīmīga bērnu intelektuālā sagatavotībā skolai ir ģimenes iekšējai saskarsmes sistēmai, pieaugušo vēlmei darboties ar savu bērnu, nododot viņam savu pieredzi, uzskatus, atmiņas. Bērnu veiksmīgu aiziešanu uz skolu nosaka vecāku emocionālais kontakts ar bērnu, uzmanība, atzinība, ieinteresētība.
- Pētot uzmanības noturību, secināju, ka uzmanība iekļaujas jebkurā psihiskā procesā, tāpēc tā arī pilnveidojas dažādos bērnu psihiskās darbības veidos, kurus saprātīgi vēlams organizēt man- pedagogam, gan vecākiem darbojoties ar savu bērnu. Būtisks nosacījums ir bērna aktīva darbošanās, kuras rezultātā bērns nonāk līdz secinājumam, atrisinājumam.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register