Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
3,99
You save:
0,56 (14%)
Discounted price*:
3,43
Purchase
Add to Wish List
ID number:742584
Author:
Evaluation:
Published: 20.01.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Veģetārisma vēsture    3
  Veģetārisma jēdziens    3
  Veģetāra dzīvesveida priekšrocības    6
  Veģetārisma trūkumi    11
  Ēdienkarte veģetārietim    12
  Izmantotās literatūras saraksts    14
Extract

Veselīga veģetāra uztura ieteikumi
Katrs veģetārietis iesācējs gribētu zināt, kā tad viņam tālāk dzīvot, un ko tad viņš var un ko vajadzētu ēst. Daži ieteikumi, kādus produktus un ko veģetārietim vajadzētu lietot uzturā.
• Jāēd pēc iespējas vairāk termiski neapstrādātu, svaigu un ekoloģiski tīru produktu: augļus, ogas, dārzeņus, zaļumus, diedzētus graudus un sēklas.
• Jāpievērš uzmanība tam, lai ēdienkartē netrūktu olbaltumvielu. Lieliski olbaltumvielu avoti ir pupas, pupiņas (it īpaši soja), zirņi, lēcas, ķirbju sēklas, saulespuķu sēklas, rieksti un auzu pārslas. Minētie produkti ir arī lielisks dzelzs avots.
• Jānodrošina savs organisms ar nepieciešamajām taukvielām, lietojot dažādas augu eļļas, priekšroku dodot nerafinētām, mehāniski iegūtām eļļām. 1-2 tējkarotes linsēklu eļļas nodrošina ar nepieciešamo omega-3 taukskābju diennakts devu. Lieliski taukvielu avoti ir arī rieksti un sēklas.
• Jāminimizē cukura un sāls, kā arī balto miltu izstrādājumu lietošana. Nevajag aizrauties ar saldinātajiem dzērieniem, kafiju un alkoholu; tāpat jācenšas izvairīties no produktiem, kuriem pievienotas pārtikas piedevas (e-vielas). Jācenšas ierobežot arī konservētu un marinētu produktu lietošana.
• Jāevēro mērenība un jālieto pēc iespējas dažādāki veselīgi produkti. Nav ieteicams lietot ļoti daudz sojas produktu, jo soja cita starpā satur cilvēka organismam nelabvēlīgas vielas, it īpaši nevārītas sojas pupiņas. Arī citi produkti, kuros ir daudz uzturvielu un maz ūdens, jāēd ar mēru, jo tos organismam ir grūtāk sagremot. Pie koncentrētajiem produktiem pieder rieksti, sēklas un pākšaugi. Šos produktus vēlams ēst mērcētus (rieksti) un vārītus (pākšaugi).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,97 €
Work pack Nr. 1351721
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Veģetārisma fizioloģija. Veģetārisma plusi un mīnusi, ēdienkarte veģetārietim”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/742584

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register