Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:900986
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.08.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 35 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  JAUNĀKĀ SKOLAS VECUMA BĒRNU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS    6
1.1.  Sākumskolas skolēnu fizioloģiskais raksturojums    6
1.2.  Sākumskolas skolēnu psiholoģiskais raksturojums    12
1.3.  Pašvērtējums jaunākajā skolas vecumā    19
2.  SKOLĒNU MĀCĪBU DARBA VĒRTĒŠANAS SISTĒMAS    23
2.1.  Skolēnu liecības gadsimtu mijā    23
2.2.  Bezatzīmju vērtēšanas sistēma sākumskolā    24
2.3.  Mācību sasniegumu vērtēšanas galvenie mērķi un uzdevumi    25
2.4.  Skolēnu sasniegumu vērtēšanas atspoguļošana    28
  NOBEIGUMS    28
Extract

Sabiedrība noteic, ko mācīt topošajai paaudzei un kā mācīt, kādas personības īpašības veidot. Taču arī pati sabiedrība nepaliek nemainīga, tā nepārtraukti attīstās un tāpēc izvirza aizvien jaunas prasības audzināšanai, izglītošanai un mācībām. Skolēni, kuri tagad ir uzsākuši mācības 1. klasē, sabiedrības dzīves darbībā iekļausies pēc 10 – 15 gadiem. Bet tad jau pati sabiedrība būs kļuvusi citādāka.
Mūsdienās liela loma tiek piešķirta cilvēkam un viņa kā indivīda eksistencei sabiedrībā. Cilvēka spēju integrēties sabiedrībā nosaka viss viņa personības īpašību kopums, pie kura veidošanās svarīga vieta ierādāma skolai. Skolā veidojas bērna dzīvē pirmā komunikācijas pieredze kolektīvā, kas ir saistīta ne vairs tikai ar rotaļu darbību, kā pirmsskolas vecumā, bet ar mācību darbu, kas pēc savas sarežģītības un organizētības pakāpes ieņem krietni augstāku pakāpi. Tas, kā skolēns iekļaujas kolektīvā jau pirmajos skolas gados, lielā mērā nosaka viņa tālāko attīstību, viņa veiksmes un neveiksmes mācību procesā. Svarīga vieta ir skolēna prasmei ieiet kolektīvā kā personībai, integrēties, nezaudējot savas personības būtiskās iezīmes. Šo prasmi nevar iemācīt par to runājot, bet gan izvēloties atbilstošu mācību saturu un organizējot darbu tā, lai mācību procesā skolēns apgūtu šīs prasmes.
Šodienas situācija un sabiedriskās vajadzības izvirza uzdevumu sagatavot skolēnus tā, lai katrs no viņiem varētu attīstīt savas individuālās spējas. Audzināšanas un vispārizglītojošie uzdevumi tiek realizēti vienlaikus ar praktisko iemaņu un prasmju apguvi. Savukārt, dažos no Sākumskolas mācību priekšmetu vadlīniju projektā minētajiem mācību priekšmetu mācīšanas pamatojuma argumentiem ir teikts:
"Visiem mācību priekšmetiem sākumskolā ir īpaša nozīme, jo katrs no tiem veicina skolēnu personības attīstību. Mācīšana nodrošina izziņas procesa attīstību, starpkultūru sapratni un sadarbību sociālajā un ekonomiskajā dzīvē pasaules integrācijas procesā.”
Personiski -orientētās izglītības paradigmas kontekstā vērtēšanas problēma mācību -audzināšanas procesā iegūst jaunas formas un jaunu saturu. Plaša vērtēšanas fenomena izplatība skolas mācību-audzinošā procesā kļuva par iemeslu tam, ka skolēnu mācību darbības rezultātu un pašvērtēšanas vērtēšana pēdējo gadu laikā izdalījās patstāvīgs virziens.
Pētījuma objekts - sporta stundas.
Pētījuma priekšmets – vērtēšana un skolēnu pašnovērtējums.
Šī darba mērķis ir izpētīt sporta stundas mācību satura un skolēnu pašnovērtējuma iespēju sākumskolā, mācību satura vērtēšanai izmantojot dažādas darba organizācijas formas.
Hipotēze: Pirmkārt ja pašvērtējums dot emocionālu reakciju – prieku, sarūgtinājumu
atkarīgi no vērtējuma, vai vienaldzību neatkarīgi no tā;
Otrkārt ja tā ir interese par vērtējuma pamatojumu vai tikai par atzīmi,
tad pašvērtējums iemāca vajadzību saprast, kā uzlabot zināšanas līdz ar to
arī atzīmi.
Darbā tika izvirzīti šādi uzdevumi:
izpētīt skolas un skolotāja lomu pedagoģiskajā procesā;
izzināt sākumskolas vecuma bērnu fizioloģiskās un garīgās attīstības īpatnības ;
pētīt mācību darba saturu un organizācijas formas;
iepazīt pēdējo gadu dažādās vērtēšanas sistēmas un to lomu skolēnu zināšanu un prasmju objektīvā novērtēšana;
veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību, lai pārbaudītu sākumskolas skolēnu spējas pareizi novērtēt savas iegūtās zināšanas.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1193671
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register