Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Vērtīborientācijas sekmēšana daiļliteratūras uztveres procesā vecākajā pirmsskolas vecumā

     

    Research Papers26 Pedagogy

5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:410396
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.05.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vērtībizglītība    4
1.1.  Vērtībizglītības būtība, saturs un īstenošana    4
1.2.  Vērtības un tikumi    6
1.2.1.  Vērtības    8
1.2.2.  Tikumi    9
1.3.  Vērtībizglītības sekmēšanas iezīmes pirmsskolas vecumā    11
2.  Daiļliteratūras nozīme bērna audzināšanā un vērtībizglītības sekmēšanā    15
2.1.  Daiļliteratūras uztveres process    19
2.1.1.  Pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi literāro darbu uztveres procesā    20
2.1.2.  Literāro darbu uztveres un izpratnes līmeņi    22
3.  PII skolotāju un bērnu vecāku viedokļu izzināšana par daiļliteratūras nozīmi vērtībizglītības sekmēšanā vecākajā pirmsskolas vecumā (5 – 6 g. v.)    26
  Secinājumi    29
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    30
  Pielikums    31
Extract

Secinājumi
1. Vērtībizglītība vispirms aktualizē tikumu, tikumību, morāli/ētiku un tikai pēc tam materiālās vērtības.
2. Tikums – pozitīvu īpašību kopums, kas raksturo mani kā labu cilvēku, vērtība – kaut kas tāds, ko es augstu vērtēju un gribu.
3. Galvenie no tikumiem – gudrība, drosme, mērenība un taisnīgums – ir pamattikumi.
4. Vecāku un bērnu humānas, uz cieņu balstītas savstarpējās attiecības sekmē vērtību veidošanos un nostiprināšanos.
5. Literatūra ir mākslas veids. Bērns, klausoties literāru darbu, iepazīstas ar vārda mākslu – gūst priekšstatus par māksliniecisko valodu, tās tēlainību, plūdumu un žanru daudzveidību.
6. Literatūra ievada bērnu tikumisko vērtību pasaulē, jo māksla ir īpašs sabiedrības radīts vērtīborientācijas ietekmēšanas līdzeklis.
7. No vienas puses, literatūra kā mākslas veids tiek uztverta saistībā ar katra bērna individualitāti, bet, no otras puses, tas arī ietekmē individualitātes veidošanos, bagātinot priekšstatus, emocionālo pieredzi un veidojot vērtību ievirzes.
8. Mudinot bērnos līdzpārdzīvojumu, līdzjūtību un vēlēšanos sadarboties ar tēlu, lai palīdzētu tam, notiek empātijas veidošana – subjekta spēja emocionāli atsaukties uz cita cilvēka dvēseles stāvokli.
9. Pirmsskolas vecumā, uztverot literāro darbu, svarīgs ir emocionālais pārdzīvojums, ko izraisa (vai neizraisa) literārais darbs.
10. Literārie darbi, kas atbilst bērnu interesēm un vēlmēm, sniedz emocionālu un racionālu gandarījumu, ierosina fantāzijas un veido attieksmes pret pasauli.
11. Bērniem vajadzīgi tēli, izdomāti varoņi, kuri apveltīti ar nereālām īpašībām. Caur viņiem bērni izdzīvo to, ko viņiem liedz reālā dzīve.
12. Analizējot un apkopojot anketēšanas rezultātus, ir redzams, ka atšķiras PII skolotāju un bērnu vecāku domas par vērtībām, kuras visvairāk tiek sekmētas daiļliteratūras uztveres procesā.
13. Apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka daiļliteratūra sekmē vērtīborientāciju, ja tās saturs atbilst bērna pieredzei un izraisa emocionālu pārdzīvojumu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,98 €
Work pack Nr. 1332115
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register