-
Vides reklāma
Nr. | Chapter | Page. |
Par reklāmu | 3 | |
VIDES REKLĀMAS VĒSTURE | 5 | |
TUVĀKA IEPAZĪŠANĀS AR VIDES REKLĀMU | 7 | |
KĀDAI JĀBŪT VIDES REKLĀMAI? | 9 | |
VIDES REKLĀMAS VEIDI | 10 | |
Ārpusmājas reklāmas | 10 | |
Pielietojums | 10 | |
Vērtējums | 10 | |
Zīmēts ziņojums (painted bulletin) | 12 | |
Transporta reklāmas | 12 | |
Pielietojums | 12 | |
VIDES REKLĀMA DARBĪBĀ | 14 | |
Izvietojuma vietas kritēriji | 14 | |
Reglamentējošie likumi un noteikumi | 14 | |
Tendences | 15 | |
Nobeigums | 16 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 17 |
VIDES REKLĀMAS VĒSTURE
Vides reklāma tiek uzskatīta par vissenāko reklāmu, kas vispirms parādījās Senajā Ēģiptē, kur tirgotāji informāciju par precēm un to cenām iegravēja akmens plāksnēs un novietoja tās gar lielceļu. Senajā Romā apzīmēja sienas, uz kurām tika reklamētas cīņas un vietējie amatnieki . Stāsta, ka pēc Cicerona runām grieķi viņam vēl ilgi aplaudējuši un tikai pēc tam izklīduši. Pēc Dēmostena runām neviens neesot paguvis aplaudēt, jo satrauktie grieķi ātri steigušies mājās, lai atnestu naudu tās lielās lietas labā, par kuru iestājās Dēmostens. [...] Profesionālas reklāmas aizsākumi meklējami tikai 19. gadsimta sākumā. Toreiz preces reklamēja tikai un vienīgi plakāts. Daudzi plakāti, kurus gleznoja, piemēram, franču gleznotājs un grafiķis Anrī Tulūzs-Lotreks, šodien tiek uzskatīti par mākslas darbiem .
Taču, kā atzīmē Vides reklāmas institūts, vides reklāma ir ne tikai senākā reklāmas forma, bet arī senākā masu komunikācijas forma. Sienu gleznojumi uz kapenēm un māla plāksnes, kas bija izliktas publiskai lasīšanai Senajā Ēģiptē, tiek datētas kā 5000 gadu vecas. Nesenākos laikos krodziņu zīmes 15. gadsimta Anglijā nodrošināja robežzīmes, kā arī informāciju par naktsmājām nogurušiem un bieži vien neizglītotiem ceļotājiem. Pēc drukātās preses parādīšanās, plakāti kļuva par populāru politiskās propagandas formu un reklāmas veidu. Tos plaši izmantoja kolonisti Revolūcijas kara laikā, un Monē un Tulūzs-Lotreks radīja plakātus vides reklāmas sekmēšanai 19. gadsimta Francijā .
Vides reklāmas modernā ēra ieskicējās Pirmā Pasaules Kara laikā, kad visas puses izmantoja vides reklāmu kā propagandas līdzekli, lai skubinātu uz kara sasniegumiem. Pēc kara reklāmas darboņi turpināja to lietot kā iedarbīgu līdzekli, lai sasniegtu mobilo, gluži kā pašgājējs darbojošos iedzīvotāju kopumu. Šī perioda laikā industrija adaptēja standartizētas zīmes, noformēja nacionālās tirdzniecības asociācijas vēstnešus, Amerikas Vides reklāmas asociāciju, iekārtoja Satiksmes Audita biroju, lai noteiktu auditorijas datu autentiskumu un nodibināja nacionālo mārketinga organizāciju, Vides reklāmas institūtu .
…
Darbs tapis lekciju kursa "Reklāmas teorija un prakse" ietvaros. Darbā sniegts plašs un detalizēts vides reklāmas raksturojums: reklāmas jēdziens kopumā, vides reklāmas vēsture, vides reklāmas jēdziens, nozīme, veidi, izmantojums; labas vides reklāmas priekšnoteikumi, dažādu vides reklāmas veidu pielietojums, vērtēšanas kritēriji. Aplūkoti piemēri par vides reklāmu praksē, izvietojuma vietas kritēriji, vides reklāmas izvietošanu reglamentējošie likumi, noteikumi, nozares attīstības tendences.
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāma
Research Papers for secondary school5
-
Kas ir reklāma
Research Papers for secondary school11
-
Maldinošā reklāma
Research Papers for secondary school10
-
Uzņēmuma ”Elstern” mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for secondary school22
Evaluated! -
Reklāma. Vizuālie tēli. Uztvere un iztēle
Research Papers for secondary school11