Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:630222
 
Evaluation:
Published: 08.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Teorētiskā daļa    5
1.  Zinātniski pētniecisko darbu raksturojums    5
1.1.  Zinātniski pētnieciskās darbības nozīme    5
1.2.  Kas ir zinātniski pētnieciskais darbs?    8
1.3.  ZPD izstrādes posmi    10
1.4.  ZPD uzbūve    13
1.5.  DA Cēsu Valsts ģimnāzijas zinātniski pētnieciskā – darbība    16
1.6.  Pētniecības paņēmieni    19
  Pētnieciskā daļa    22
2.  Pētījums par skolēnu zinātniski – pētniecisko darbību, attieksmi pret to    22
2.1.  Pētījuma mērķauditorijas izvēles pamatojums un raksturojums    22
2.2.  Skolēnu viedoklis par zinātniski pētniecisko darbību    23
2.3.  Nozares ekspertu viedoklis    36
2.4.  Fokusgrupu diskusiju analīze    38
  Secinājumi    46
  Kopsavilkums    48
  Annotation    49
  Izmantoto informāciju avotu saraksts    50
  Pielikumi    51
1.pielikums.  Intervija ar Rudīti Haheli – LU pedagoģijas doktori, grāmatas „Skolēna zinātniski pētnieciskā darbība” autori    51
2.pielikums.  Intervija ar Dainu Zelmeni – Smiltenes ģimnāzijas Vēstures un sociālo zinību skolotāju, ZPD konsultanti   
3.pielikums.  Intervija ar Ilzi Lāci – LU sociālo zinātņu fakultātes zinātnisko asistenti   
4.pielikums.  Fokusa grupas diskusija ar vidusskolēniem (transkripcija)   
5.pielikums.  Fokusa grupas diskusija ar pedagogiem un ekspertiem (transkripcija)   
8.pielikums.  Atlnats.lv konkursa apraksts   
9.pielikums.  Latvijas Universitātes konkursa apraksts   
10.pielikums.  Vidzemes augstskolas konkursa apraksts   
Extract

Pēdējo gadu laikā vidusskolēnu zinātniski - pētnieciskie darbi (turpmāk – ZPD) guvuši lielāku ievērību un atzinību no ekspertu, pedagogu un pašu skolēnu puses. Pētnieciskā darba izstrāde attīsta skolēna analītisko domāšanu, spēju iepazīt pētāmo vidi, paplašināt redzesloku un gūt vērtīgu pieredzi zināšanu un iemaņu apguvē, kas paver veiksmīgas iespējas skolēnam adaptēties akadēmiskai dzīvei augstskolā. Zinātniski - pētnieciskā darbība ir izaicinājums skolēnam. Tajā tiek pārbaudītas gan viņa akadēmiskās, gan arī fiziskās un morālās spējas, kā arī sniegta būtiska iespēja šīs spējas attīstīt. Sabiedrības dzīves realitāte parasti atšķiras no skolas „siltumnīcai” pielīdzināmās vides, tādējādi zinātniski - pētnieciskie darbi palīdz vidusskolēnam iepazīt laika plānošanu, konkurences izjūtas, spēju orientēties daudzveidīgā informatīvajā telpā, uzstāties auditorijas priekšā, aizstāvēt savu viedokli un līdz ar to sagatavoties studijām un tālākai profesionālajai karjerai.
Pētnieciskā darba tēmas izvēles pamatā ir autores personīgā ieinteresētība. Darba autore pēdējo gadu laikā savā skolā ir novērojusi kolorītu skolas biedru attieksmju daudzveidību pret skolas prasību izstrādāt pētniecisko darbu. ZPD sniegs ieskatu šo attieksmju dinamikā, pašreizējā izstrādes situācijā un palīdzēs saskatīt iespējamās nepilnības, kuras nākotnē izglītības iestādes varētu novērst.
Skolēnu zinātniski - pētnieciskā darbība Latvijā mērāma vairāku gadu desmitu garumā, taču kopējas statistikas, tendenču analīzes, atsevišķu skolu pieredžu salīdzinājuma nav. Bieži vien nav arī vienota viedokļa par ZPD izstrādes formālajām prasībām un vērtēšanas kritērijiem. Tādēļ, nepretendējot uz visaptverošu jautājuma analīzi, autore tomēr cer, ka šis ZPD sniegs noderīgu informāciju jauniešiem un ekspertiem par skolēnu attieksmi pret zinātniski – pētnieciskajiem darbiem, par viņu saturisko, metodisko un psiholoģisko gatavību šai mācību darba formai un ļaus uzlabot ZPD motivāciju un saturisko kvalitāti nākotnē.
Zinātniski – pētnieciskā darba mērķis:
Izpētīt attieksmi un izpratni par zinātniski - pētniecisko darbību atšķirīgās vidusskolēnu vecuma grupās.
Zinātniski – pētnieciskā darba hipotēze:
Skolēna attieksme pret zinātniski - pētnieciskā darba izstrādi mainās darba izstrādes gaitā.


Darba uzdevumi:
izpētīt un apzināt tēmai atbilstošus informācijas avotus – literatūru, interneta materiālus u.c.;
noskaidrot pētnieciskajos darbos iesaistīto skolēnu, pedagogu un ekspertu viedokli par ZPD izstrādes pozitīvajiem un negatīvajiem faktoriem;
sniegt iespējamos ieteikumus skolēnu zinātniski - pētnieciskās darbības motivācijas paaugstināšanai, darba procesa efektivitātes uzlabošanai un kopējās ZPD kvalitātes sekmēšanai.
Darbā izmantotās pētniecības metodes:
nozares literatūras un interneta resursu analīze;
skolēnu aptaujas;
intervijas;
fokusgrupu diskusijas;
datu apstrāde un analīze, secinājumu un ieteikumu veidošana.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −0,48 €
Work pack Nr. 1131966
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register