Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:625951
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.12.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
Pedagoģijas priekšmets, tā raksturojums    4
Pedagoģijas kategorijas    6
2.1  Enkulturācija    6
2.2  Socializācija    7
2.3  Audzināšana    8
2.4  Sociālā mācīšanās    10
2.5  Sociālā audzināšana    11
2.6  Mācības    11
2.7  Izglītība    12
2.8  Pašizglītība    12
2.9  Pašaudzināšana    13
2.10  Attīstība    13
2.11  Humānistiskā izglītība    14
  Secinājumi    15
  Literatūras saraksts    16
Extract

Mūsdienu dinamiskajā sabiedrībā, kad informācijas apjoms nemitīgi mainās, aizvien lielāku nozīmi iegūst indivīda spējas elastīgi rīkoties, izmantot zināšanas un prasmes jaunās, iepriekš nebijušās situācijās, izteikt uz iepriekšējo pieredzi balstītus paredzējumus, kā arī prasme un vēlēšanās sadarboties ar citiem un strādāt komandā. Ja ieskatāmies darba piedāvājumos, tad pārliecināmies, ka iepriekšminētās prasmes un ne tikai tās savos potenciālajos darbiniekos vēlas redzēt uzņēmumu un iestāžu vadītāji.
Izglītības iegūšana sākas ar pirmajiem skolā pavadītajiem mirkļiem. Mūsdienu pedagoģiskajā procesā izglītības nozīmi izprotam šā vārda plašākajā nozīmē. Demokrātiskā sabiedrībā izglītoties nozīmē ne tikai iegaumēt faktus, ko pasaka skolotājs. Izglītošanās notiek spraigu intelektuālu darbību rezultātā. Taču pats izglītošanās, audzināšanas un attīstības ceļš sākas jau no piedzimšanas brīža, tādēļ ir ļoti svarīgi pilnībā izprast šos procesus, ar kuriem ir iespējams palīdzēt attīstīties harmoniskai un pilnvērtīgai personībai.
Šajā darbā vēlos izcelt to, cik liela nozīme ir ne tikai praktiskajai darbībai ar bērniem, bet arī pedagoģijas teorijai, spējai izprast, kas tad īsti šī pedagoģija ir, sapratnei par procesiem, kas darbojas pedagoģijas ietvaros. Izprast to būtību ir svarīgi, lai varētu pilnvērtīgi darboties šajā jomā, neradot nākotnes problēmas mūsu bērniem.
Pedagoģija ir mācību un audzināšanas teorija un prakse; zinātnes nozare, kas pētī mācību un audzināšanas teorijas un pedagoģiskās prakses vienotību, lai izglītotu, attīstītu personību. [3., 126.]
Taču pedagoģija tiek arī īsāk raksturota, pasniegta -
Pedagoģija ir zinātne par audzināšanu.
Audzināšana – vienas paaudzes kultūrvērtību nodošana nākamajai.
Bez audzināšanas nav iedomājama sabiedrības attīstība, tā ir sabiedriska parādība. Katra jaunā paaudze, sākot patstāvīgu dzīvi, apgūst un arī iegūst iepriekšējo paaudžu ne tikai materiālās, bet arī garīgās un visa cita veida vērtības. Audzināšana ir mērķtiecīgs un likumsakarīgs personības sociālās attīstības process, kas virzīts uz pilnību.
Audzināšana sabiedrībā veic vairākas sociālās funkcijas:
saglabā un nodod no paaudzes paaudzei zināšanas, prasmes, attieksmes, sabiedriskās uzvedības praksi;
sekmē jaunās paaudzes sagatavošanu darbam tautsaimniecībā, līdzdalībai valsts un sabiedriskajā dzīvē;
veicina vērtību izveidi, personības spēju un dotumu attīstību.
Audzināšana ir mūžīga, vispārēja, nepieciešama, vēsturiska parādība.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1224148
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register