Izglītība ir pats svarīgākais veiksmīgas dzīves, karjeras priekšnoteikums, kas spēj atvērt vēl nepieredzētus horizontus, piedāvā neierobežotas iespējas personības pilnveidei un dod stabilu pamatu turpmākajai attīstībai un darbībai. Lielākajai daļai no cilvēkiem izglītošanās sākas jau pirmsskolas izglītības iestādēs - bērnudārzos, tomēr ne visi tos apmeklē. Nākamais un obligātais izglītības solis ir sākumskola, kam seko pamatskola, kas arī mūsu valsī ir obligātās izglītības sastāvdaļa, tālāk pastāv vairākas iespējas kā papildināt savas zināšanas un prasmes. Pamatskolu beigušie var izvēlēties mācīties vidusskolā, profesionālās izglītības iestādēs, arodizglītības iestādēs vai arī uzsākt darba gaitas (skat. 1.att.).
Šajā darbā tiks analizēti vispārizglītojošo skolu izglītojamo dati. To analīze ir svarīga un spēj sniegt ieskatu, cik kopumā Latvijas skolās ir bijis skolēnu 10 gadu griezumā, cik daudz skolēnu ik gadu pabeidz skolu, kā arī vidusskolēnu skaitu Rēzeknes pilsētas vidusskolās un ģimnāzijās. Šie dati sniedz nelielu ieskatu kopējā izglītības sistēmā, kas tomēr nav mazsvarīgi, jo parāda vienas no svarīgākajām tendencēm, kas ir saistītas ar vispārīgo izglītību.
Darba temats. Vispārizglītojošo skolu izglītojamo statistiskā analīze.
Darba mērķis. Izpētīt izglītojamo skaita izmaiņas 10 gadu garumā un Rēzeknes pilsētas vidusskolu un ģimnāziju vidusskolēnu skaitu pa klašu grupām.
Darba uzdevumi.
1.Izpētīt pieejamos statistiskos datus grāmatās un internetā.
2.Izanalizēt pieejamo literatūru un interneta resursus.
3.Sastādīt nepieciešamo darbu izpildes plānu.
4.Analizēt savākto statistisko informāciju.
5.Jāveic savākto datu apkopošana, tabulu, diagrammu izveide, jāaprēķina nepieciešamie rādītāji.
6.Analizēt iegūtos datus un aprēķinus, aprakstīt tos, norādot galvenās sakarības un attīstības gaitu.
7.Izdarīt secinājumus, kas balstīti uz veikto darbu un iegūto sākuma un beigu informāciju un datiem.
Darba objekts. Vispārizglītojošo skolu izglītojamie.
Darba izmantotās metodes.
1.Literatūras, interneta resursu analīze.
2.Matemātiskās statistikas metodes.
3.Statistisko datu apstrāde un analīze.
4.Loģisku secinājumu izdarīšana.
Darba bāze. Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datu analizēšana, papildu materiāla izpēte sekmīgai darba veikšanai.…