Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:346455
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.10.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Ar vārdkopu izglītības alternatīvās teorijas apzīmē vairāku tādu personību devumu pedagoģijā, kuru raksturo kā oriģinālu, vispār nozīmīgu Eiropas un pat Pasaules līmenī un kopveselu, resp., kuram ir kopumā pabeigts teorētiskais pamats un tam atbilstoša vispāratzīta paša autora organizēta prakse un atbilstošas publikācijas. Par tādām izcilām personībām vispirms uzskata Rūdolfu Šteineru, Mariju Montesori, Frīdrihu Frēbelu, Georgu Keršenšteineru.
Visas alternatīvās teorijas ir zināmā mērā konvencionālas un atklāj vienas personas pedagoģisko uzskatu sistēmu. Šie uzskati dibināti tādās tradīcijās, kuras pašam ir tuvas, un tādēļ tomēr nav pilnīgi oriģināli.
Visu alternatīvu autoriem bērns ir dievišķa radība.
Katras alternatīvās teorijas veselumu pauž autora izvēlētais cilvēktēls vai bērna tēls, kas savā dziļākajā būtībā ir stabils integrāls veidojums.
Pakāpeniski izglītības alternatīvajām teorijām pievēršas arvien vairāk pedagogu un citu interesentu un arī atklāj to dziļākus slāņus.
Astoņdesmito gadu beigās deviņdesmito gadu sākumā šādu alternatīvu skaits bija jau ap piecpadsmit. Alternatīvā teorija ir zināmā mērā konvencionāla, t.i. , dibināta uz tās autoru patvaļīgiem pieņēmumiem.
Georgs Keršenšteiners principu kopveselai sistēmai pievērš sevišķi lielu uzmanību, uzskatot, ka vispirms šī kopveselā principu sistēma apraksta un nodrošina kopveselu pieeju cilvēka audzināšanā.
Marija Montesori uzrāda tikai trīs pamatprincipus, tie atspoguļo tikai daļu no audzināšanas kopveseluma.
Ar Rūdolfa Šteinera antropozofisko pedagoģiju kā parasti arī šis jautājums ir sarežģīts – šo vārdu viņš lieto maz, bet būtiski atšķirīgu ideju viņam ir daudz.
Vienmēr būs pietiekami daudz cilvēku, kuri pievērsīsies okultajam un arī valdorfpedagoģijas pamatidejām. Un ir ļoti nožēlojami, ja šo pievēršanos skaidro ar kaut kādiem trūkumiem cilvēkā. Šajā sakarā var runāt tikai par cilvēku tipiem, alternatīvām, izvēles skaidrojumu un pamatojumu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1130603
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register