Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Mīti un realitāte izglītības reformas darbībā: Rēzeknes mazākumtautību skolu pieredze

     Evaluated!

    Research Papers32 Pedagogy

5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:544181
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Problēmsituācijas izpēte    6
1.1.  Mazākumtautību vēsture    6
1.2.  Mazākumtautību skolēnu etniskā identitāte    8
  Mazākumtautību izglītības reformas realizēšana    10
2.1.  Valsts loma izglītības reformas realizēšanā    10
2.2.  Skolotāju gatavība bilingvālās izglītības reformas īstenošanai    14
a)  Materiālais nodrošinājums un atbalsts skolotājiem bilingvālās skolēnu apmācības īstenošanai    14
b)  Skolotāju gatavošanās bilingvālās mācību stundas vadīšanai    16
2.3.  Mazākumtautību skolu pedagogu valsts valodas zināšanas    17
a)  Mazākumtautību skolu pedagogu latviešu valodas zināšanu līmenis    17
b)  Mazākumtautību skolu pedagogu iespējas apgūt latviešu valodu    18
2.4.  Mazākumtautību skolēnu spējas izglītības reformas realizēšanas procesā    20
  Sabiedrības domas bilingvālās izglītības jautājumā    23
3.1.  Rēzeknes ekspertu viedokļi par izglītības reformas gaitu    24
a)  Izglītības reformas ieviešanas izpratne    25
b)  Izglītības reformas un bilingvisma atzīšana    26
c)  Traucējošie faktori izglītības reformas realizēšanā    27
d)  Ieteikumi izglītības reformas un bilingvālās apmācības uzlabošana    28
  Secinājumi    29
  Izmantotās literatūras saraksts    31
  Darbā ievietoto attēlu saraksts    32
  Pielikums    34
1.pielikums.  Intervēto ekspertu saraksts    34
2.pielikums.  Ekspertu interviju transkripcija    35
Extract

Latvijai kļūstot par neatkarīgu valsti, nozīmīgs kļuva sabiedrības stabilitātes jautājums. Latvijā par valsts veidošanās priekšnoteikumu tika izvirzīts latviskas kultūras izplatība un attīstība, latviešu valodas ietekmes palielināšana un līdz ar to, cittautiešu integrācija. Multietniska situācija Rēzeknē ir izveidojusies vēsturiskās attīstības gaitā, tāpēc cittautieši Latvijā veido nozīmīgu iedzīvotāju daļu ( 41,4% uz 2004. gada sākumu ), kas būtiski ietekmē valsts sociālo, kultūras un ekonomikas attīstību, kur visu šo nozaru balsts ir kvalitatīva izglītība valsts valodā. Tā kā cittautiešu skaits un nozīme Latvijā ir būtiska, šo grupu integrācijai latviskā vidē tiek piešķirts aktualitātes statuss, un šīs integrācijas būtiskākais pamatelements ir latviešu valodas efektīva apgūšana un izmantošana.
Valsts valodas likums un Sabiedrības integrācijas programma nav vienīgie stabilas valsts veidošanās problēmas vēstneši. Aizvien aktuālāki kļūst socioloģiski pētījumi par izglītības un etniskiem jautājumiem, kuriem pievēršas liela daļa Latvijā ietekmīgo pētnieku ( Brigita Zepa, Ilga Apine, Leo Dribins, Elmārs Vēbers, Vladislavs Volkovs u.c.; pēdējie aktuālākie pētījumi: „Latviešu valodas zināšanas un sabiedrības integrācija ”, „Cittautiešu jauniešu integrācija Latvijas sabiedrīībā izglītības reformas kontekstā ”, „Bilingvālās izglītības ieviešanas izpēte”, „Izglītības reformas Latvijas sabiedrības integrācijai un labklājībai ” u.c. ) Šo pētījumu mērķis pārsvarā ir noskaidrot valodas nozīmi izglītības iegūšanā mazākumtautību izglītības iestādēs, kā arī rast minoritāšu integrācijas priekšnoteikumus un attīstību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1147773
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register