Pedagoģiskais aspekts
Māksla palīdz sevi apzināt visumā un visumu sevī. Ar mākslu pedagoģiskajā procesā un dzīvē var nodrošināt neverbālu saskarsmi. Māksla ir augsta līmeņa vērtību apkopojums. Sākotnējā orientācija uz vizuālo mākslu kā vērtību ir būtisks radošas personības un vizuāli radošās darbības attīstības nosacījums. Vizuālā māksla nav mākslas pedagoģijas fons, bet ir bagātīgs mācību saturs līdzās praktiskajai darbībai.
Mākslas apguve pamatojas uz vēsturiskā mantojuma un cilvēces progresīvās pieredzes iepazīšanu, attīsta izpratni par dažādu mākslas parādību kopsakarībām, sekmē daudzu starpkultūru sakaru un kultūru mijiedarbi, kāpina jaunās paaudzes garīgo veselību. Vizuālā māksla palīdz relaksēties, estētiski, emocionāli un intelektuāli bagātināties.
Vizuālās mākslas pedagoģija ir integrēts kurss. Tas bagātināts galvenokārt ar bērna attīstības psiholoģiju, vizuāli radošās darbības psiholoģiju, vispārīgo didaktiku, vizuālo mākslu un ar mākslas teoriju, aptverot bērniem piemērotus vizuālos izteiksmes līdzekļus un tehniku. Vizuālās darbības tehnika pamatojas uz ergonomiku, noskaidrojot optimālus manuālās darbības piederumus, to lietošanas paņēmienus (satvēriens, rokas/roku kustības darbības laikā), saikni ar darbības kultūru, kas šajā darbā iekļauti pēc caurviju principa. Tāds kurss ir ļoti blīvs, kompakts, ekonomisks un nodrošina iespēju pedagogam sasniegt visaugstāko profesionalitāti un bērniem- augstu kreativitāti: viņi iemācās sekmīgi vizualizēt savu ieceri.
…