Ētika ir sava veida mācība par cilvēku neizmantotajām iespējām. Vērtību apgūšana veido spēju redzēt un izjust pasauli un sevi daudzveidīgi, no dažādiem aspektiem, dažādu vērtību mijattiecībās. Neizprotot ļauno, nevar dziļi novērtēt labo. Labais savukārt cieši saistīts ar taisnīgumu, pienākumu un cieņu pret cilvēkiem. Turklāt morālais vērtējums izriet ne tikai no padarītā, bet arī no tā, ko cilvēks spētu paveikt, ja nebūtu tik laisks, savtīgs, verdzisks [1, 64].
Sporta ētika atspoguļo morālo pienākumu principus un tikumus, kas nosaka to, kas ir labs un, kas ir slikts un dod ieteikumus, kādiem sportā iesaistītiem cilvēkiem būtu jābūt, lai tie būtu labi un cienījami [3, 113].
Šis darbs mums ļoti palīdzēs tālākajā darbā un dzīvē, tādēļ mēs vēlamies vairāk iepazīties ar šo informāciju un secināt, kas ir nepieciešams, lai uzlabotu trenera darbību un spētu kvalitatīvi veikt mūsu darbu. Šis darbs mums dos iespēju salīdzināt mūsu trenera darbību ar to kādas mēs vēlamies būt un ko mēs varam paņemt no mūsu treneriem un ko nē, lai uzlabotu savu darbību, ar šo darbu mēs vairāk uzzināsim par to kas ir mūsu kompetencē, kas ietilpst mūsu darbā un kas nē.
Mūsu profesijā galvenie ētikas pamatprincipi pēc kuriem jābalstās ir vienlīdzības, godīgas spēles, drošības princips. Sporta spēlēs visiem ir jābūt vienlīdzīgām iespējām gan uz drošību, gan uz godīgu spēli. Cilvēkus nedrīkst dalīt pēc rases un dzimuma, visiem ir vienlīdzīgas iespējas uz spēli.…