Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:319647
 
Evaluation:
Published: 01.12.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ekoloģiskā filozofija    4
1.1.  Tās skaidrojums    4
1.1.1.  Dziļā ekoloģija   
1.1.2.  Sociālā ekoloģija   
1.1.3.  Ekofeminisms   
1.2.  Filozofijas attīstība    7
2.  Morāle un cilvēka attieksme pret dabu    7
3.  Zaļo kustība    9
3.1.  Tās skaidrojums    9
3.2.  Tās attīstība un darbība    12
  Nobeigums    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

1. Ekoloģiskā filozofija.
1.1. Tās skaidrojums.
Vēsture pastāv kā cilvēka radošās būtības izpausme, to pavada aktīva iejaukšanās dabas procesos, civilizētās pasaules kā dabas pasaules pretstata izveidošanās. Vēsture rāda un apliecina neatgriezeniskas pārmaiņas. Kā liecina mitoloģijas pētījumi, cilvēce ilgi visiem spēkiem pretojās vēsturiskuma izjūtai. No tā var secināt, ka visā šajā laikā cilvēce, būdama dabas daļa, nebija no tās atdalījusies. Tiklīdz radās priekšstats par lineāro laiku un neatgriezenisku notikumu plūsmu, priekšplānā izvirzījās jautājums par nākotni, un cilvēce uzsāka savu patstāvīgu attīstības gaitu. Starp visām dzīvajām būtnēm cilvēks ir unikāls ar to, ka spēj veidot nākotni saskaņā ar saprātu un brīvo gribu.
Cilvēks, attīstot savu unikalitāti un topot brīvs, atraujas no dabas norisēm. Daba un cilvēku pasaule nostājas viena otrai pretī un pamazām nonāk līdz konfliktsituācijai. Rietumu kultūrā pazīstama pragmatiskā nostādne, kas cilvēka garīgumu pretstata dabas materialitātei. Ievērojamais 20.gadsimta franču mākslinieks Žans Dibifē atzīst: „Viens no Rietumu kultūras pamat raksturojumiem ir uzskats, ka cilvēka iedaba krasi atšķiras no citu dzīvo būtņu iedabas. Ir pierasts, ka cilvēku nedrīkst identificēt vai pat salīdzināt ar tādiem elementiem kā vējš, upes, koki. Izņēmums var būt humoristiski atgadījumi vai poētiski retoriskas figūras. Ja Rietumu cilvēks nicina gan upes, gan kokus un necieš, ka viņu salīdzina ar tiem. Turpretim tā sauktais primitīvais cilvēks mīl un apbrīno upes un kokus, un ļoti labprāt grib tiem līdzināties. Viņš spēcīgi izjūt visu lietu kopību, it īpaši to, kura pastāv starp cilvēku un ārējo pasauli. Šīs primitīvās sabiedrības ar daudz lielāku cieņu nekā Rietumu cilvēks skatās uz visu to, kas ir uz Zemes. Tās ļoti labi saprot, ka cilvēks ir nevis citu būtņu īpašnieks, bet gan tikai viena no šīm būtnēm.”
20.gadsimtā Eiropā uzplaukst tāda filozofijas nozare kā ekoloģiskā filozofija. Radusies 20.gs. otrajā pusē, kad cilvēks ir spiests apsvērt, pie kā novedīs mūsdienu tehnoloģijas straujā attīstība.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register