Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:434956
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  LABĀKIE STARPTAUTISKIE ZĪMOLI    3
2.  ZĪMOLA BRIEDUMA MODELIS    4
3.  ZĪMOLA PEPSI ATTĪSTĪBA    7
  Izmantotie literatūras avoti    10
Extract

IEVADS

Zīmoli radās tālajā 1870. gadā kā alternatīva milzīgajam skaitam preču ar apšaubāmu reputāciju un ne pārāk augstu kvalitāti, ar kurām tika piepludinātas Amerikas Savienotās Valstis. Tolaik Amerikā, gluži tāpat kā visur citur pasaulē, rūpnīcās tika ražotas preces bez atpazīstamiem nosaukumiem – ziepes, graudu putraimi, lampas, ko, tā arī savu vārdu neieguvušas, izpirka vairumtirgotāji, lai pārdotu tālāk caur mazām tirgotavām vai lielākiem veikaliem. Ražotājam šāda situācija nebija izdevīga, jo viņa prece ne ar ko neatšķīrās no konkurentu ražotā.
Zīmolu izveidi atbalstīja arī pircēji, kuriem jaunievedums ļāva nepakļaut sevi riskam, kas radās, pērkot preci bez zīmola, bet neapmierinošu zīmola īpašību gadījumā bija iespējams no tā turpmāk izvairīties.


1. LABĀKIE STARPTAUTISKIE ZĪMOLI

Amerikas bezalkoholisko dzērienu ražotājs Coca-Cola 2005. gadā ieņēma pirmo vietu reitingā The 100 Top Global Brands („Pasaules 100 vadošie zīmoli”), ko ik gadu sastāda žurnāls BusinessWeek un mārketinga aģentūra Interbrand.
Pētījums tiek veikts sesto gadu pēc kārtas. Visus sešus gadus Coca-Cola ir nemainīgs reitinga līderis. 2005. gadā šī zīmola vērtība, pēc ekspertu viedokļa, bija $67,5 miljardi. Nemainījās 2005. gadā arī simt visdārgāko pasaules zīmolu pirmais piecinieks. Aiz Coca Cola seko Microsoft ($59,9 miljardi), IBM ($53,3 miljardi), General Electric ($46,9 miljardi) un Intel ($35,5 miljardi).
Sesto pozīciju 2005. gadā ieņēma Nokia mobilo telefonu ražotājs no Somijas. Skandināvu koncerna reitings salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir audzis par 10%.
Vadošo pasaules zīmolu saraksta pirmo desmitu noslēdz Disney, McDonald’s, Toyota un Marlboro. Tie visi ir saglabājuši savas 2004. gada reitinga vietas.
Šodien kompānijas nākotni nosaka zīmols. Zīmoli iegūst cilvēku uzticību. Zīmola patērētāju skaits aug, bet tas nozīmē, ka palielinās arī ienākumi.
2005. gadā pasaules vadošo zīmolu reitingā tika iekļautas dažas jaunas kompānijas. Tas ir kurjeru dienests UPS, interneta korporācija Google, Spānijas modes namu tīkls Zara, auto koncerns Hyundai, dārgo aksesuāru ražotājs Bvlgari un koncerns LG.
Latvija The 100 Top Global Brands topā netika pārstāvēta.

Daudzi zīmoli veiksmīgi attīstās jau vairāku gadsimtu gaitā, pastāvīgi iekarojot arvien jaunu un jaunu pielūdzēju atzinību. Citi produkti ir radījuši tirgu, kas praktiski neeksistēja pirms to rašanās. Telefoni un automobiļi, kas parādījās 19. gadsimta beigās, radīja jaudīgu industriju un gigantisku infrastruktūru visā pasaulē. Kalkulatoru, kopēšanas tehnikas, faksu, printeru un personālo datoru tirgus strauji attīstījās mūsu acu priekšā, burtiski pārveidoja visas biroju darbības stilu un tempu. Kad 1886. gadā parādījās dzēriens Coca Cola, veldzējošo dzērienu tirgus vēl praktiski neeksistēja: to patēriņš 1919. gadā bija tikai 2,4 galoni uz vienu cilvēku; 1929. gadā – jau 3,3 galoni; 1970. gadā – 30 galoni, bet 1992. gadā – vairāk nekā 48 galoni uz vienu cilvēku. Pateicoties kompāniju Coca Cola, Pepsi Cola un citu aktivitātei izveidojās pieprasījums, kas 70 gadu laikā ir palielinājies vairāk nekā 20 reižu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register