Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Zīmola "Vans" reklāmas radītā patērētāja identitāte-
Zīmola "Vans" reklāmas radītā patērētāja identitāte
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Patērētāja uzvedība | 6 |
1.1. | Patērētāja uzvedība | 6 |
1.2. | Patērētāja motivācija un tās efekti | 6 |
2. | Zīmols un reklāma | 8 |
2.1. | Zīmols | 8 |
2.2. | Reklāma | 9 |
2.2.1. | Reklāmas uztvere | 9 |
3. | Lietojuma un apmierinājuma teorija | 11 |
4. | Identitātes teorija | 13 |
4.1. | Identitātes izmaiņas | 14 |
5. | Metodoloģija | 17 |
4.1. | Kvalitatīvā pētniecības metode | 17 |
5.2. | Anketēšana | 18 |
5.3. | Intervijas | 19 |
5.3.1. | Daļēji strukturētās intervijas | 20 |
6. | Pētnieciskā daļa | 22 |
5.1. | Anketēšanas rezultāti | 22 |
5.2. | Daļēji strukturēto interviju rezultāti | 26 |
7. | Secinājumi | 30 |
8. | Izmantotā literatūra | 32 |
Pielikumi | 35 |
7. SECINĀJUMI
1. Zīmols savu tēlu jau veido kopš tā pirmssākumiem, radot iespaidu, ka patērētājs ir jaunietis, kas ir aktīvs, kuram interesē ekstrēmais sports un urbānā māksla. Reklāmas, komunikācija, pat vissīkākās detaļas kā kurpju šņores liecina par savdabīgu tēlu, kam patērētājs labprāt vēlas pieturēties.
2. Patērētāji ikdienā darbojas dažādās darba sfērās – mākslinieks, fotogrāfs, muitas deklarants, klientu apkalpošanas speciālisti, mehāniķi un vēl citas profesijas, bet viņus vieno kopējas intereses un hobiji un vēlme savā ikdienā izmantot ērtus, modernizētus apavus, kas apkārtējiem norādīs par piederību konkrētai identitātei. Kaut arī auditorija ir ieguvusi līdzīgas identitātes iezīmes, to uztur citas, kā arī profesionālās identitātes, piemēram, fotogrāfs nepērk tās kolekcijas apavus, kas tiek reklamēti, izmantojot nekvalitatīvi veidotas fotogrāfijas.
3. Zīmola reklāma ir tendēta nevis pārdot un piesaistīt jaunu auditoriju, bet uzturēt esošo patērētāju loku, informējot par uzņēmuma jaunumiem, par pasākumiem, ko atbalsta pats uzņēmums, kā arī kurus organizē paši. Zīmols sevi reklamē ar produktu izvietošanu filmās vai video, digitālajos stāstos, kuros tiek popularizēts arī ekstrēmais sporta veids.
4. Pētījuma laikā respondenti atzina, ka viņus iedvesmo zīmola atbalstītie, kā arī veidotie video stāsti. Jaunatne, kas ikdienā pievērš uzmanību šiem video stāstiem, aizmirst par reklāmas būtību. Viņiem netraucē, ka ik pa brīdim tiek attainots nevis sports, bet gan apavi, krekli, aksesuāri vai zīmola logo. Šādā veidā zimols veido labvēlīgu iespaidu uz patērētāja izvēli. Patērētājam šķiet, ka ir zīmola pazinējs, kā arī tā nepieciešamību patērēt sasaista ar savām interesēm.
5. Lietojuma un apmierinājuma teorija vēsta, ka starp produktu un auditoriju ir jāpastāv mijiedarbībai. …
Zīmols “Vans”, kas sporta apavu tirgū konkurē kopš 1966.gada, savus patērētājus piesaista ne tikai ar seno vēsturi, bet arī ar kvalitāti un videi draudzīgiem materiāliem. Zīmola auditorijas pārsvaru rada ekstrēmā sporta veida piekritēji, kā arī cilvēki, kam ikdienā ir svarīgi ērti apavi. “Vans” zīmola pozicionēšanas veids krasi atšķiras no pārējiem konkurentiem, kas rada lielu atšķirību sporta apavu industrijā. Zīmola sauklis – “Vans of the wall”, burtiski savu apavu dizainā attēlo gleznas, zīmējumus un dažāda veida rakstus. Ar savu māksliniecisko un azartisko piesaisti ekstrēmejam sporta veidam, zīmols nostāda sevi populārāko zīmolu pirmajā pieciniekā. Vizuāli “Vans” reklāmā tiek atklātas sporta apavu daudzpusība, bet ar savu pasniegšanas veidu, publicitati iegūst arī citi ar zīmolu gan saistīti, gan nesaistīti produkti vai pakalpojumi, nereti priekšplānā novietojot tieši citu zīmolu vai personu. Mūsdienās ir aktuāli skatīties ne tikai patēriņu, bet arī produkta vai pakalpojuma radīto identitāti. “Vans” zīmola produkts tiek pozicionēts kā dzīvestila sastāvdaļa, kas savukārt norāda uz radīto identitāti.
- Reklāmas izpēte
- Uzņēmuma reklāmas politikas veidošana
- Zīmola "Vans" reklāmas radītā patērētāja identitāte
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāmas izpēte
Research Papers for university45
-
Uzņēmuma reklāmas politikas veidošana
Research Papers for university46
-
Reklāmas tiesiskais regulējums un reklāmas līgums
Research Papers for university15
-
Reklāmas vēsturiskā attīstība. Reklāmas klasifikācija
Research Papers for university7
-
Starptautiskās reklāmas vadīšana un globālās reklāmas organizācija
Research Papers for university5
Evaluated!