Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:834656
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.06.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības un zinātnes saistība ar inovācijām (teorētiskais aspekts)    4
1.1.  Inovācijas    4
1.2.  Zinātne    5
1.3.  Izglītība    6
2.  Izglītība, zinātne un inovācijas Latvijā    7
2.1.  Izglītība    7
2.2.  Zinātne    8
2.3.  Inovācijas    11
3.  Izglītība, zinātne un inovācijas sadarbībā ar ES    13
3.1.  Eiropas Kopējās pētniecības telpa    13
3.2.  Latvija un ES struktūrfondi    14
4.  Kopējais vērtējums (situācijas novērtējums izglītībā, zinātnē un inovācijās)    14
4.1.  Situācijas vērtējums    14
4.2.  Valsts rīcība problēmas risināšanā    16
5.  Epiloga vietā    17
  Secinājumi    19
  Informācijas avoti    20
Extract

Secinājumi
• Ekonomiskās attīstības tempi atkarīgi no inovatīvās vides, kuras attīstību un atražošanu nosaka: izglītība, zinātne un ekonomika (uzņēmējdarbība).
• Latvija ir izvēlējusies uz zināšanām balstītu ekonomikas modeli, lai gan šī mērķa īstenošanai ir izstrādātas daudzas labas stratēģijas, tomēr tās nav tikušas īstenotas.
• Neskatoties uz Latvijas izvirzīto vēlmi pēc ekonomikas, kas ir balstīta uz zināšanām, Latvijas finansiālais ieguldījums zinātnē un inovācijās ir krietni zem 3% no IKP, kā arī valsīt pārsvarā tiek ražota produkciju ar zemu pievienoto vērtību.
• Lai gan ieguldījums zinātnē un inovācijās ir zems, salīdzinoši augsts ir to sekmīgums jeb ieguldījumu atdeve. Taču ilgstoša zinātnes vajadzību ignorance nevar atstāt negatavu ietekmi uz valsts zinātnes konkurētspēju gan šodien, gan tuvākajā nākotnē.
• Pašreizējā Latvijas zinātniskā darbība balstās uz pagātnē sasniegto zinātnisko līmeni, tādejādi padarot situāciju labāku, nekā tā patiesībā ir šajā nozarē. Tomēr, paralēli tam notiek tādi procesi, kā zinātniskā potenciāla novecošanās, kas prasa valsts iejaukšanos, situācijas uzlabošanai, lai neļautu zinātniskajam līmenim valstī pasliktināties.
• Lai Latvija varētu īstenot uz zināšanām balstītu ekonomikas modeli, tai ir jāatrisina dažādas problēmas. Autora skatījumā galvenā no tām ir- jauniešu intereses samazinājums par eksaktajām zinātnēm, kas ir būtiska problēma, ņemot vērā, ka tik mazai valstij, kā Latvija cilvēki un to kapacitāte ir svarīgākais resurss.
• Tā kā izglītība un zinātne būtiski ietekmē inovācijas, tad pašreizējās problēmas tajās atstāj būtisku negatīvu iespaidu uz inovācijām, tātad arī uz ekonomisko izaugsmi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register