Intervija ir viselastīgākais aptaujas paņēmiens, intervētājs nepieciešamības gadījumā var uzdot daudz vairāk jautājumu, nekā paredzēts anketā, un papildināt interviju ar saviem novērojumiem. Jebkurai intervijai ir vizuālas priekšrocības, jo aptaujājamo var uz vietas iepazīstināt ar uzskates materiāliem un novērot reakciju.
Intervijas metode nav zaudējusi savu aktualitāti, lai gan varētu tā domāt, jo pašlaik ir ieviestas datorizētās telefonintervijas, kā arī mūsdienās plaši ir pieejama gan telefonkonferenču, gan videokonferenču tehnoloģija. Tomēr tieša, personiska intervija sniedz iespējas, kas nav aizvietojamas ar attālināto komunikāciju palīdzību – intervētājam ir iespēja uzskatāmi paskaidrot neskaidrās nianses, iesaistīt respondentu, rādot uzskates materiālus vai lūdzot veikt dažādus ar pētījumu saistītus uzdevumus. Šis klātbūtnes efekts ir jo īpaši svarīgs garās un sarežģītās intervijās.
Izmantojot intervijas metodi, ir svarīgi jau iepriekš precīzi noteikt intervijas mērķi un ieskicēt galvenos jautājumus.…