Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:349575
 
Evaluation:
Published: 07.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Statistiskie rādītāji    4
  Grafiskie attēli    5
  Vidējie lielumi    6
  Variācijas rādītāji    7
  Izkliedes rādītāji    7
  Variācijas koeficients    8
  Secinājumi    9
Extract

Secinājumi.
2006. gadā pārdoto katlu daudzums kopsummā ir mazāks (76gab.)nekā 2007. gadā (87gab), tāpēc varam teikt kā pārdoto preču daudzuma ziņā 2007.gads ir labāks.
Grafiskos attēlos ir pamanāmas lielas svārstības katru mēnesi. To parāda arī variācijas apjoms (2006g.-14; 2007g.- 15;). Tas nozīmē, ka paredzēt pārdoto katlu daudzumu nākamajam mēnesim nav viegli, jo daudzums varētu mainīties par 14;15 gab.
Tā kā prece ir saistīta ar siltumenerģijas ražošanu tad varētu domāt, ka apkures katlus pērk apkures sezonas beigās, tas varētu būt maijā, un neilgi pirms apkures sezonas sākuma, piemēram, augustā , septembrī. Apskatot grafisko attēlu par 2006.gadu to var arī novērot, bet 2007. gada janvārī pārdoto preču daudzums ir lielāks (11), par 2007.gada aritmētisko vidējo (7,25)un maijā jūnijā nav tik daudz pārdoti, taču pārdoto preču daudzums palielinās augustā un novembrī, kas arī ir apkures sezonas sākums.
Lai kaut nedaudz varētu paredzēt produkcijas pārdošanas apjomu nākamajam mēnesim apskatījām dažādus vidējos lielumus un arī variācijas lielumus.
Viens no visvienkāršāk un biežāk lietotiem ir aritmētiskais vidējais lielums, uz ko mēs šajā gadījumā arī varētu balstīties.
Aprēķināta ir arī moda, kas ir visbiežāk sastopamo pārdoto produktu daudzums. 2006. gadā moda ir 8 gab. kas no 12 variantiem ir tikai 3. reizes domājam, ka to īsti nevarētu nosaukt par vidējo rādītāju. 2007. gadā modu vispār nevar aprēķināt, jo ir vairāki vienādi biežumi.
Aprēķinot mediānu, kas ir augošā vai dilstošā kārtībā sakārtotas variācijas rindas vidū esošais variants, redzam, ka iegūtie skaitļi varētu būt vidējo lielumu raksturojoši.
( 2006. gads -5,5 – 2007.gads – 6)
Tomēr ar vidējiem rādītājiem vien nevar pilnīgi izprast pētāmo parādību. Apskatījām dažus izkliedes rādītājus, kas raksturos pazīmes variēšanas īpatnības (svārstīgumu), piemēram, standartnovirze.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −0,70 €
Work pack Nr. 1243025
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register