Risku novērtēšanas process
1. Tā kā skolai nebūtu labi uzsākt mācību gadu bez risku vadības, jau pirmajā mācību gada administrācijas sēde augustā, pirms mācību gada sākuma tiek ieskicēts nākamā mācību gada plāns risku vadības jomā un deleģēti pienākumi.
2. Mācību gada sākumā, lai labāk identificētu iespējamos riskus, direktors uzrunā pedagoģisko padomi un skolas padomi izglītības metodiķis metodiskās grupas, vietnieks audzināšanas jomā - skolēnu līdzpārvaldi. Tiek ievākta un apkopota informācija.
3. Septembra beigās administrācijas sēdē vajadzības gadījumā tiek papildināts risku saraksts un veiktas korekcijas risku vadības plānā.
4. Mācību gada beigās administrācijas sēdē tiek vērtēts risku vadības process mācību gada ietvaros.
Risku scenārijs
Drošības riskiem ir zema riska apetīte, tie tiek vadīti ļoti piesardzīgi, jo tas ir viens no priekšnosacījumiem, lai vecāki savus bērnu uzticētu skolai. Droša vide ir arī viens no punktiem, kas uzsvērts skolas nolikumā.
Diemžēl starp bērniem visai bieži rodas dažādas nesaprašanās un konfliktsituācijas, kas var aiziet līdz pat fiziskai savstarpējai iespaidošanai. Nereti vērojama arī emocionālā vardarbība pret saviem skolas biedriem jeb mobings. Lai krīzes situācijas klasē nerastos, jāveic preventīvs darbs jau no mazajām klasēm. Jāieaudzina cieņa vienam pret otru un māka draudzēties, pat, ja ir dažādi uzskati. Ja audzinātājs netiek galā, vienmēr iespējams piesaistīt skolas atbalsta personālu.
…