-
Sakaru līnijas teorētiskā izveide: Rīga - Olaine
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Sakaru līnijas maršruta izvēle. Maršruta izpēte, tā izvēles pamatojums | 4 |
2. | Reģenerācijas iecirkņa izvēle | 6 |
3. | Simetriskais kabelis | 7 |
3.1. | Elementārās grupas izvēle, tās izmēri, vadītājs un izolācija | 7 |
3.2. | Simetriskā kabeļa primāro parametru aprēķināšana | 10 |
3.2.1. | Pretestības aprēķins | 11 |
3.2.2. | Induktivitātes aprēķins | 12 |
3.2.3. | Kapacitātes aprēķins | 13 |
3.2.4. | Izolācijas vadāmības aprēķins | 13 |
3.3. | Simetriskā kabeļa sekundāro parametru aprēķināšana | 14 |
3.3.1. | Vājinājuma un fāzes koeficientu aprēķins | 14 |
3.3.2. | Vājinājuma un fāzes koeficientu aprēķins pēc vienkāršotām formulām | 14 |
3.3.3. | Viļņa pretestības aprēķins | 15 |
3.3.4. | Elektromagnētiskā viļņa izplātīšanas ātruma aprēķins | 16 |
3.3.5. | Rezultātu apkopojums | 17 |
3.4. | Simetriskā kabeļa primāro un sekundāro parametru atkarības no frekvences grafiki | 17 |
3.4.1. | Primāro parametru atkarība no frekvences | 18 |
3.4.2. | Sekundāro parametru atkarība no frekvences | 20 |
4. | Koaksiālais kabelis | 23 |
4.1. | koaksiālā pāra izvēle | 23 |
4.2. | Koaksiālā kabeļa primāro parametru aprēķini | 25 |
4.2.1. | Pretestības aprēķins | 25 |
4.2.2. | Induktivitātes aprēķins | 25 |
4.2.3. | Kapacitātes aprēķins | 25 |
4.2.3. | Vadāmības aprēķins | 25 |
4.3. | Koaksiālā kabeļa sekundāro parametru aprēķini | 26 |
4.3.1. | Vājinājuma koeficienta aprēķins | 26 |
4.3.2. | Fāzes koeficienta aprēķins | 26 |
4.3.3. | Viļņa izplātīšanas ātruma aprēķins | 26 |
4.3.4. | Viļņa pretestības aprēķins | 27 |
4.3.5. | Rezultātu apkopojums | 27 |
4.4. | Koaksiālā kabeļa primāro un sekundāro parametru atkarības no frekvences grafiki | 27 |
4.4.1. | Primāro parametru atkarība no frekvences | 28 |
4.4.2. | Sekundāro parametru atkarība no frekvences | 30 |
5. | Savstarpējo ietekmju aprēķins sakaru kabelī | 32 |
5.1. | Savstarpējo ietekmju aprēķins starp simetriskajiem kabeļiem | 32 |
5.2. | Savstarpējo ietekmju aprēķins starp koaksiāliem kabeļiem | 34 |
6. | Bīstamo ietekmju aprēķini | 36 |
7. | Secinājumi | 39 |
8. | Izmantotā literatūra | 40 |
Pielikums | 41 |
7. secinājumi
Sakaru līnijas izveidošana ir ļoti ilgs un diezgan sarežģīts proces. Ne tikai rēķiniem, bet arī jau paša maršruta izvēlei jābūt ļoti apdomātai, jomaršruts pilnīgi var izmainīt kabeļa uzbūvi, tikai diemžel man nav tik lielas pieredzes, lai, balstoties uz maršrutu, izvēlētos optimālas metodes sakaru kabeli. Šoreiz es tikai aptuveni aprakstīju kas un kapēc es izvēlējos šo maršrutu, bet tas man neko nemainīja, jo visus parametrus es aprēķināju pēc standarta formulām un dotajiem lielumiem.
Rēķināmajā daļā bieži nācās saskarties ar to, ka neesmu saskaņojis mērvienības, tādēļ rezultāti bija vienā brīdi par mazu, bet otrā par lielu, tomēr domāju ka visas tādas nepilnības esmu pārskatījis un izlabojis, kaut gan neesmu pilnībā pārliecināts, ka visas nepilnības ir izlabotas. Vēl izrēķināto parametru iznākumi var diezgan atšķirties no reālās dzīves, jo ir daudzi faktori, kurus šajā kursa projektā es neievēroju vai arī ir vērtības kuras tika noapaļotas un vēlāk izmantotas aprēķinos, kas arī iespaido iznākumu. Ir daudzi faktori, kuru dēl veidojas šīs atšķirības un, lai tos pārskaitītu, ir jāpaiet kādam laikam.
Visgrūtākā un visneprecīzāka šī kursa darba daļa ir tā, kur tiek aprēķinānas savstarpējās ietekmes starp simetriskajiem sakaru kabeļiem. Tas ir tādēļ, ka simetriskajos kabeļos savstarpējām ietekmēm ir gadījuma proces, kur ir jāņem vērā daudz fartoru, kuri man nebija zināmi, kā piemēram, es nepieņēmu savīšanas soļu vērtības, no kurām krasi izmainās pārejas vājinājumi, pieņēmu, ka kabelī strādā tikai viens pāris, kaut gan reālā dzīvē zvaigžņu savijumā strādās abi pāri, kā arī visi pārējie traucējošie faktori. Neskatoties uz to es pieņēmu ka nekas no tiem neeksistē vai arī tie ir tik mazi, ka tos var neņemt vērā, tomēr tie reālā dzīvē eksistē.
Vēl var pieminēt, ka manam kabelim, kuram es veicu aprēķinus, nav ne viena aizsardzības vai bruņu apvalka, kuri, ja būtu, arī iespaidotu rezultātus, kā arī reāls kabelis nesastāv tikai no vienas elementārās grupas (starppilsētu kabelis), tādēļ var secināt, ka elementāro grupu būs vairāk un tas arī ietekmēs rezultātus.
Apkopojot visu uzrakstīto varu secināt, ka manis veiktie aprēķini ir tikai maza un nepilnīga daļa no tā, ko jāveic, lai izveidotu sakaru līniju, nerunājot jau par pašu kabeļa izveidi un ierīkošanu.
…
Šajā kursa darbā tika apskatīti trīs maršruti starp divām pilsētām, starp kurām var izvilkt sakaru līniju un izvēlēts vispiemērotākais maršruts. Kursa darbs sastāv no septiņiem lieliem paragrāfiem ar apakšparagrāfiem, kuros ir aprakstīti gan simetriskā ga koaksiālā kabeļa paramaetri pie noteiktām frekvencēm, kā arī to atkarība no frekvences, kā arī to savstarpējās ietekmes un bīstamās ietekmes.
- Līgums par produkcijas transportēšanu un glabāšanu noliktavā vai saldētājā
- Loģistikas vadītāja amata apraksts
- Sakaru līnijas teorētiskā izveide: Rīga - Olaine
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Loģistikas vadītāja amata apraksts
Samples for university2
-
Līgums par produkcijas transportēšanu un glabāšanu noliktavā vai saldētājā
Samples for university11
-
Izplatīšanas (distribūcijas) līgums
Samples for university2
-
Līgums par pakalpojumu sniegšanu starptautisko autotransporta pārvadājumu veikšanā
Samples for university5
Evaluated! -
Tramvaju pārdošanas līgums
Samples for university6