-
Seši Sigma un Lean Sigma metodoloģijas, to evolūcija
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | Seši Sigma (Six Sigma) | 5 |
1.1. | Pamatkoncepcija | 5 |
1.2. | Seši Sigma ieviešana, adapcija | 6 |
1.2.1. | Agrīnie ieviesēji salīdzinājumā pret vēlīnajiem ieviesējiem | 7 |
1.2.2. | Tehnoloģiskais ātrums | 7 |
1.2.3. | Iepriekšējais sniegums | 7 |
1.2.4. | Organizācijas lielums | 8 |
1.3. | Seši „triumfi” un sešas Seši Sigma „traģēdijas” | 8 |
1.3.1. | Seši „triumfi” | 8 |
1.3.2. | Sešas „traģēdijas” | 9 |
2. | LEAN metodoloģija | 11 |
2.1. | Pamatkoncepcija | 11 |
2.2. | LEAN metodoloģija sešos „soļos” | 13 |
3. | LEAN Sigma metodoloģija | 16 |
3.1. | Pamatkoncepcija | 16 |
3.2. | Galvenās atšķirības un kopīgās iezīmes starp Seši Sigma un LEAN | 17 |
3.3. | Sinerģija starp Seši Sigma metodoloģiju un LEAN metodoloģiju | 19 |
3.4. | Svarīgākie iemesli LEAN Sigma metodoloģijas neveiksmei | 19 |
3.5. | LEAN Sigma glābj dzīvības | 20 |
3.6. | LEAN Sigma metodoloģijas koncepcijas kopsavilkums | 21 |
SECINĀJUMI | 23 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 25 |
SECINĀJUMI
1. Seši Sigma (Six Sigma), kā kvalitātes uzlabošanas metodoloģija, kļuva atpazīstama un plaši pielietota kopš 20. gs. 80. gadiem. Tās pamatideja ir nepārtraukta uzlabošanās, samazinot defektu skaitu. Lai īstenotu Seši Sigma pieeju var izmantot DMAIC metodoloģiju (Definē (Define), Mēri (Measure), Analizē (Analyse), Uzlabo (Improve), Kontrolē (Control)).
2. Ļoti daudzi augsta profila, plaši pazīstami un veiksmīgi uzņēmumi ir ieviesuši Seši Sigma metodoloģiju un tieši šie uzņēmumi ir sekmējuši lielu literatūras un attiecīgās infrastruktūras uzplaukumu, kas ļoti noder tagadējiem ieviesējiem.
3. Lielākās Seši Sigma priekšrocības ir vienkāršu mērāmu rezultātu izmantošana, skaidra lomu un pienākumu sadale, statistisko rīku izmantošana, sapratne par notiekošajiem procesiem, sinerģija ar modernajām tehnoloģijām un tas ir “organisks” kvalitātes pilnveides instruments.
4. Apskatot pieejamo literatūru par tēmu, dažkārt rodas maldīgi priekšstati, kā, piemēram, ka Seši Sigma metodoloģija ir universāls līdzeklis, diezgan bieži novērojama ieciklēšanās uz personīgajiem sasniegumiem, kas nebūt nav metodoloģijas uzdevums. Bieži vien lietojot Seši Sigma, netiek vairs atzītas citas metodes un tiek pārlieku reklamēta tieši Seši Sigma metodoloģija.
5. LEAN metodoloģija radās pēc Otrā pasaules kara Japānā, kā modelis, kas palīdz organizācijām iegūt skaidru vīziju par iespējamiem uzlabojumiem.
6. LEAN mērķis ir samazināt zudumus un pievienot vērtību gala produktam, taču šīs metodoloģijas īstenošana nav vienkārša un viegla. Tā prasa plāšu plānošanu, analīzi, savstarpējo komunikāciju un arī dažāda veida apmācības.
7. Lai sekmīgi ieviestu metodoloģiju ir ieteicams sekot dažiem soļiem – atdalīt LEAN vadību no visa biznesa vadības, pieņemt standartizētu pieeju, iesaistīt visus darbiniekus, veicināt dalīšanos ar labo praksi, atzīt un atalgot panākumus un izmantot benchmarking.
…
Mūsdienu kvalitātes nodrošināšanas metodes un līdzekļi ir ļoti sazaroti un daudzveidīgi. Tas nozīmē, ka ISO 9000 nav vienīgais līdzeklis, kā sakārtot uzņēmuma iekšējo organizāciju un iegūt uzņēmuma personāla un ārējo klientu pārliecību par uzņēmuma produkcijas vai pakalpojumu kvalitāti un tās stabilitāti. “Kvalitāte" apzīmē pazīmju kopumu, kas nosaka atbilstību konkrētām prasībām un nosacījumiem. Pieaugot patērētāju prasībām un konkurencei starp uzņēmumiem, pieaug katra uzņēmuma prasība pēc efektīvas kvalitātes vadības sistēmas, kas ne tikai paaugstinātu produktu kvalitāti, bet arī spētu samazināt sliktas kvalitātes vadības izmaksas
- Darba kārtības noteikumi SIA "XXX"
- Seši Sigma un Lean Sigma metodoloģijas, to evolūcija
- Telpas nomas līgums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sagādes daļas vadītāja amata apraksts
Samples for university2
-
Pieteikums konkursam uz vakanto vietu
Samples for university1
-
Darba kārtības noteikumi SIA "XXX"
Samples for university9
-
Uzņēmuma autotransporta izmantošanas noteikumi
Samples for university2
-
Projekta darbs. Kāzu rīkošana
Samples for university6