Nr. | Chapter | Page. |
1. | Automobiļa pārvietošanai nepieciešamā enerģija un degvielas patēriņš | 3 |
2. | Motora ārējā ātruma jaudas un griezes momenta raksturlīknes | 4 |
3. | Automobiļa kinemātiskie ātrumi | 5 |
4. | Vilces bilance | 6 |
5. | Jaudas bilance | 8 |
6. | Potenciālo ātrumu raksturlīkne | 9 |
7. | Automobiļa paātrinājumi uz horizontāla asfalta visos pārnesumos | 10 |
8. | Automobiļa ieskriešanās ar maksimālu intensitāti uz asfalta | 11 |
9. | Apstāšanās ceļš atkarība no bremzēšanas sākuma ātruma | 13 |
10. | Bremžu spēku optimālais sadalījums pa asīm | 14 |
11. | Automobiļa bremzēšanas spēks no motora uz riteņiem pie visiem pārnesumiem atkarībā no automobiļa kustības ātruma | 16 |
12. | Automobiļa bremzēšanas spēks no motora uz riteņiem pie visiem pārnesumiem atkarībā no automobiļa kustības ātruma | 17 |
13. | Motora slodzes raksturlīkne: īpatnējais degvielas patēriņš un stundas degvielas patēriņš, kā funkcija no motora jaudas pie visām apgriezienu vērtībām | 18 |
15. | Motora īpatnējais degvielas patēriņš atkarībā no automobiļa ātruma | 21 |
Ražotāja dati | 24 | |
Izmantotā literatūra | 25 |
14. Motora degvielas patēriņa karte.
Šis grafiks pēc būtības ir trīsdimensiju īpatnējā patēriņa grafiks skatā no augšas. Punktā ge min paradīts minimālais degvielas patēriņš .Grafikā tiek attēlots kā mainās degvielas patēriņš dažādos režīmos. No augšas šīs līknes tiek ierobežotas ar maksimālas jaudas līkni. Lai uzkonstruētu degvielas karte var paņemt punktus ar vienādu īpatnējo degvielas patēriņu no iepriekšējās daļas grafika, un ieliekt tos šajā diagrammā.
Secinājumi:
Minimālais īpatnējais degvielas patēriņš ir pie 1400 (min^-1) un Ne ir 133 kW. Pie vieniem un tiem pašiem apgriezieniem, ja samazina motora slodzi īpatnējais degvielas patēriņš pieaug. Dzinēja darbību 6.pārnesumā, braucot ar konstantiem ātrumiem pa asfalta segumu, raksturo sarkanā līkne, kas šādā slogošanas režīmā atrodas tuvu minimālā degvielas patēriņa zonai, tas nozīmē, ka autobusa dzinējs darbojas ar pietiekami augstu efektivitāti.
15. Motora īpatnējais degvielas patēriņš atkarībā no automobiļa ātruma.
Šajā nodaļa tiek aprēķināts īpatnējais degvielas patēriņš (ge) atkarībā no kustības ātruma (V). Kā jau tika noskaidrots 2. nodaļā, īpatnējais patēriņš (ge) ir atkarīgs no motora noslodzes, kuru ievēro izmantojot noslodzi raksturojošu koeficientu kN.
Secinājumi.
Braucot ar zemiem pārnesumiem motors ir maz noslogots, līdz ar to īpatnējais degvielas patēriņš ir liels un motors darbojas neefektīvi, bet līdz ko pieaug motora noslodze līdz 76% īpatnējais degvielas patēriņš ir vis mazākais un motors darbojas efektīvi, bet ja motors tiek pārslogots īpatnējais degvielas patēriņš atkal uzaug.
16. Automobiļa degvielas patēriņš l/100 km.
Zinot īpatnējo degvielas patēriņu no iepriekšējās daļas mēs varam ļoti vienkārši izrēķināt stundas degvielas patēriņu, izdalot īpatnējo patēriņu ar motora jaudu attiecīgā režīmā. Iznāk sekojoša diagramma.
Secinājumi.
Autobusam pārvietojoties ar konkrētu pārnesumu uz konkrēta seguma degvielas patēriņš pieaug palielinoties ātrumam. Minimālais iespējamais degvielas patēriņš uz 100 km ir braucot 5. pārnesumā pa sausu asfalta segumu 28 km/h (Qs=20 (l/100 km)), bet maksimālais ir braucot pa mitrām smiltīm ar 1. pārnesumu (Qs=180 (l/100 km)). Braucot ar ātrumu 90 km/h 6. pārnesuma Qs= 34 l/100 km. Degvielas patēriņš ir atkarīgs no tā cik lielu darbu padara motors. Dzinējs strādā lietderīgāk pie augstākiem pārnesumiem.
…
Saturs. 1.Automobiļa pārvietošanai nepieciešamā enerģija un degvielas patēriņš 2. Motora ārējā ātruma jaudas un griezes momenta raksturlīknes 3. Automobiļa kinemātiskie ātrumi 4.Vilces bilance 5.Jaudas bilance 6.Potenciālo ātrumu raksturlīkne. 7.Automobiļa paātrinājumi uz horizontāla asfalta visos pārnesumos. 8.Automobiļa ieskriešanās ar maksimālu intensitāti uz asfalta. 9. Apstāšanās ceļš atkarība no bremzēšanas sākuma ātruma. 10.Bremžu spēku optimālais sadalījums pa asīm 11. Automobiļa bremzēšanas spēks no motora uz riteņiem pie visiem pārnesumiem atkarībā no automobiļa kustības ātruma 12. Automobiļa bremzēšanas spēks no motora uz riteņiem pie visiem pārnesumiem atkarībā no automobiļa kustības ātruma 13. Motora slodzes raksturlīkne: īpatnējais degvielas patēriņš un stundas degvielas patēriņš, kā funkcija no motora jaudas pie visām apgriezienu vērtībām 14. Motora degvielas patēriņa karte. 15. Motora īpatnējais degvielas patēriņš atkarībā no automobiļa ātruma 16. Automobiļa degvielas patēriņš l/100 km Ražotāja dati Izmantotā literatūra
- Autotransporta patapinājuma līgums
- Patapinājuma līgums automašīnai
- Vidējas ietilpības autobuss. Mercedes-Benz Tourino Euro4
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Patapinājuma līgums automašīnai
Samples for university3
-
Autotransporta patapinājuma līgums
Samples for university1
-
Transporta līdzekļa īpašnieka iesniegums apdrošināšanas kompānijai
Samples for university3
-
Kartona izciršanas konveijers
Samples for university25
-
Vispārējā metroloģija
Samples for university10