Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:589849
 
Evaluation:
Published: 16.02.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Administratīvā procesa tiesības - patstāvīga publisko tiesību   
2.  Administratīvā procesa tiesību avoti   
3.  Administratīvā procesa principi   
5.  Administratīvā procesa stadijas   
6.  Termiņi administratīvajā procesā   
7.  Administratīvā procesa subjekti   
8.  Administratīva akta jēdziens un pazīmes   
9.  Admiistratīvais process iestādē. Tiešās un pastarpinātās pārvaldes iestādē   
10.  Administratīvā akta apstrīdēšana   
12.  Administratīvais process tiesā   
14.  Izpilde administratīvajā procesā   
Extract

1. Andis uzskata, ka ir tāds pats jautājums kā Adm.Tiesību 1. jautājums
1.Administraffvūs tiesības (A T) patstāvīga publisko tiesību nozare.
AT kā publiskās tiesības ir Latvijas tiesību sistēmas viena nozare, kura iekļauj sevī tiesību normu kopumu, kas regulē īpašu sabiedrisko attiecību grupu. AT normu īpatnība ir tā, ka tās rodas, attīstās un izbeidzas valsts pārvaldes sfērā. AT ir publisko tiesību nozare, kas apvieno lō tiesību normu grupu, kura ir domāta, lai regulētu tās sabiedriskās attiecības, kas rodas sakarā ar izpildvaras praktisku realizāciju. AT kā publisko tiesību nozarei ir divas lomas:
AT ir akadēmiskā disciplīna;
AT kā publisko tiesību nozare ir zinātniska disciplīna.
Abas šīs disciplīnas atrodas savstarpējā mijiedarbībā. Publisko tiesību zinātne veido publisko tiesību teorētiskos aspektus, kas palīdz izprast publisko tiesību būtību. AT kā akadēmiska disciplīna palīdz studentiem praktiskā darbā. Mācību kurss un prakse noder par pētījumu bāzi tālākai publisko tiesību attīstībai.
AT ir tiesību normu kopums, kas nosaka publisko iestāžu struktūru, šo publisko iestāžu darbības kārtību un privātpersonu attiecības ar publiskām tiesībām. AT normas kā publisko tiesību normas liek publicētas un i/ziņotas šādos veidos:
likumdevēja normatīvajos aktos (likumos);
pārvaldes un izpildinstitūciju normatīvajos aktos (noteikumos,
nolikumos, instrukcijās, u.c. juridiskos aktos).
Saeima ir tiesīga pieņemt likumus ar administratīvo tiesību u.c publisko tiesību normām, arī MK kā pārvaldes institūcija tiesīga pieņemt noteikumus, kam ir likuma spēks, AT pielieto jēdzienos1 AT institūts; pārvaldes institūcijas.
Institūts (tiesību), piem., administratīvā atbildība ir tiesību institūts. Valsts policija ir pārvaldes institūcija. Reizē policija arī ir tiesību aizsardzības iestāde. Ikviena administratīvā iestāde reize ir arī publiskā iestāde. Ne visas sabiedriskās attiecības pārvaldes sfērā ir administratīvi tiesiskās attiecības. Piem., tās attiecības, kas veidojas nevalstisko organizāciju darbībā, komercijas un uzņēmējdarbības. kā arī daudzo partiju funkcionēšanas rezultātā nav administratīvās attiecības. Daudzveidīgā sabiedriskā attīstība ārzemes nosaka atšķirīgu administratīvi tiesisko veidošanos. Savā laikā vislabākās AT attiecības attīstījās Francijā, kur bija izveidots spēcīgs administratīvais aparāts un birokrātija. Vēlāk Šo franču pieredzi pārņēma Vācija un Anglija. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1137266
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register