Jārisina problēmas, kad tās rodas. Ja mazas problēmas netiek risinātas, tās tikai samilzīs. Ja ir jāpasaka cilvēkam, ka viņš ir izdarījis kaut ko nepareizi, tas jādara ātri un klusi. Problēmas jārisina stingri, taisnīgi un konsekventi, un sekām ir jābūt vieglām, lai atturētu cilvēku no agresīvas uzvedības. Svarīgi dusmās necelt balsi, pat ja otrs cilvēks ir dusmīgs – jābūt mierīgam.
Jāpiedāvā iespējas. Piemēram, ja bērns atsakās veikt mājasdarbus, jāpajautā, vai bērns vēlas palīdzību no klasesbiedra, vai jāpiedāvā uz laiku atlikt problemātisko uzdevumu, lai bērns varētu pievērsties pie citiem uzdevumiem. Tomēr skaidri jānorāda, ka darbs ir jāpaveic līdz noteiktam laikam.
Jāapzinās situācijas, kas liek cilvēkam rīkoties un izturēties agresīvi. Daži no šiem izraisītājiem var tikt atklāti pirmajās sarunās, citi var parādīties tikai pēc kāda laika, kopš iepazīts otrs cilvēks.
Jāstrādā ar jauniešiem, lai viņi attīstītu prasmes, kas nepieciešamas, lai pārvaldītu emocijas, kas var izraisīt agresīvu uzvedību.
…