Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:902771
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.01.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Problēmas, ar kurām mīts un filozofija nodarbojas ir jautājums par pasaules pirmsākumu, kā arī dabas parādību, sociālo normu un institūciju skaidrojums, ir abām kopīgs. Atšķiras šo tēmu skaidrojuma veids un paņēmieni (kā par šīm lietām tiek runāts). Pāreju no mīta uz logosu iezīmē atšķirība starp dievu un varoņu izteiksmes veidiem. Tā vietā, lai pasauli skaidrotu ar dievišķo iejaukšanos, arvien biežāk tiek meklēta racionāla pasaules izpratnes forma. Sengrieķu filozofijas nozīmīgākās 3 jomas bija – fizika (dabas teorija), ētika un loģika. Sokrats (ētikas aizsācējs), Aristotelis (loģikas izgudrotājs). Pirmssokrātiķi Taless (visa esošā pirmsākums ir ūdens), Anaksimandrs (neierobežotais, nenoteiktais, mūžīgais), Anaksimens (gaiss). Visiem šīem filozofiem ir kopīga vēlēšanās atrast vienu pasaules pirmsākuma skaidrojumu. Pitagorieši par visa pamatu uzskatīja skaitli. (aritmētika, ģeometrija, astronomija, akustika). Viņi gan teorētiski, gan praktiski nodarbojās ar ētikas un politikas problēmām. Hērakleits – vienpatis pirmssokrātiķu vidū – par izziņas avotu uzskatīja lietu daudzveidības empīrisku novērojumu, kas viņā radīja pārliecību, ka pasaule sastāv no pretstatiem. Visu lietu tēvs ir karš – pretstatu cīņa, kas galu galā noved pie visaptverošas vienotības mūžīgajā pasaules prātā (logosā). Ksenofans (skepticisma dibinātājs izziņas teorijā).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register