8. Secinājumi
Likumprojekts „Par darba algu” neatbilst Latvijas Republikas Satversmes 73. pantā paredzētiem gadījumiem, tādējādi, ietilpst tautas likumdošanas tiesību apjomā, bet neatbilst noteiktajiem procesuālajām prasībām kurus nosaka gan Satversme, gan Saeimas kārtības rullis ka arī likums „Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu”, tādēļ tā iesniegšana neatbilst Latvijas Republikas Satversmei.
9. Ieteikumi:
Likumprojektā „Par darba algu” ir paredzēts tikai viens noteiktais pants un tās nesniedz konkrētu priekšstatu par iespējamo tālāko situāciju. Būtu veicami vēl daudzi precizējumi un labojumi, lai gadu gaitā nerastos nekādi pārpratumi par tiem jautājumiem, kas ir saistīti ar ekonomiska rakstura problēmām un iespējamajiem konfliktiem, un to risināšanu. Pamatojoties uz to, ka 1) katru gadu mainās valsts budžets (palielinās vai samazinās), 2) var mainīties algas (minimālā mēneša darba alga var samazināties vai palielināties), 3) var mainīties arī no valsts budžeta finansēto iestāžu struktūra (samazinās vai palielinās struktūrvienību skaits). Pantu vajadzētu konkretizēt, obligāti vajadzētu noteikt iespējamo algas minimumu. Likumprojektā „Par darba algu” vajadzētu arī paredzēt iespējamās sociālās un ekonomiskās sekas.
…