Jo vairāk no faktoriem viena ziņa atbilst, jo drīzāk viņa tiks publicēta. Ziņu atlase jeb ,,vārtu sargāšana’’ ir neizbēgama. Ziņām jābūt objektīvām. Tām jāizklāsta notikumi bez viedokļa. Lai ziņa sasniegtu tās galveno mērķi, ziņu atlases kritērijs ir svarīgums un sekas.
Laikrakstos ievietotās ziņas atbilda ziņu faktoriem. Līdz ar to ziņas tika publicētas. Notikumi, kas bija svarīgāki, parādījās visos trijos laikrakstos, piemēram, ziņa par sabiedriskās aptaujas rezultātiem ASV prezidenta vēlēšanu laikā.
Savienojamības hipotēze
Ja vienā faktorā ziņai augsta vērtība, bet citā faktorā zema vērtība, tad augstā vērtība kompensē zemo vērtību.
Izslēgšanas hipotēze
Jo vairāk ir tādu ziņu faktoru, kur ziņa neatbilst, jo drošāk var apgalvot, ka šī ziņa netiks publicēta. Ziņu veidošanu var ietekmēt auditorija, avoti, investori, reklāmdevēji. Laikrakstā ,,Час’’ bija maz ziņu par ASV prezidenta vēlēšanām. Lai gan ziņas tika apskatītas, neilgi pirms pašām vēlēšanām un līdz vēlēšanu dienai. ,,Час’’ ir lielākais krievu valodā iznākošais laikraksts. Šis laikraksts ziņas atlasa savādāk nekā latviešu valodā iznākošie laikraksti. Laikraksta lasītāju auditorija vairāk lasa Latvijā notiekošos notikumus, un Krievijas notikumus.
Ir svarīgi uzsvērt, ka Galtunga un Ruge,s modelis vienīgi attiecas uz ārzemju ziņām, lai gan līdzīgā teorijas versija varēja attīstīties ārzemju ziņās, lai gan vienkāršā versija varēja attīstīties iekšzemes ziņās.
…