-
Atbildes didakikā
Māc.organ.form. Māc. organizācijas formu attīstība. Māc organ vispārīgās formas, to raksturojums. Māc. organizācijas konkrētās formas, to raksturojums.
Māc. organizācijas forma ir noteiktā kārtībā un režīmā norisošās skolotāja un skolēna sadarbības ārējā izpausme, kas reglamentē skolotāja un skolēna kopīgo darbību.
Attīstība- individuālā, individuāli grupālā, grupālā, kopmācību sistēma, Manheimas, Daltonas plāns, apvienotās mācības, trampa plāns
Māc. organizācijas vispārīgās formas: frontālā; grupālā; individuālā.
Frontālā- skolotājs rod tiešu saskarsmi uzreiz ar visiem klases skolēniem – stāsta, skaidro, demonstrē, iesaista audzēkņus kopējās problēmas risināšanā.
Grupālā- kopīgi risināmo problēmu skolotājs sadala apakštēmās un katru no tām meklējumdarbības ceļā risina katra skolēnu grupa. Kāds no grupas dalībniekiem ziņo grupas viedokli visai klasei.
Individuālā- katrs skolēns saņem uzdevumu, kas viņam jāveic neatkarīgi no citiem, ļaujot katram strādāt viņam piemērotā tempā.
Mācību organizācijas konkrētās formas- mācību stunda; mācību ekskursija; lekcija; seminārnodarbība; praktikums; mācību diskusija; kooperatīvā mācīšanās; projektu darbs; fakultatīvās nodarbības; mācību darbs mājās; papildnodarbības; konsultācijas u.c.
Mācību stunda- viena no mācību organizācijas formām, kurā skolotājs noteiktu laiku (45 vai 30-40 min) ar pastāvīgu skolēnu grupu organizē un realizē didaktikas uzdevumus mācību iestādē izvirzīto mācību, attīstības un audzināšanas mērķu ietvaros.
Mācību ekskursija ir kādas vietas (muzeja, izstādes, objekta, apvidus u.c.) apmeklēšana, parasti grupā mācību nolūkā, lai iepazītos, izzinātu, teoriju saistītu ar Seminārnodarbība ir mācību nodarbību veids, kur audzēkņi noklausās un apspriež sagatavotos referātus vai ziņojumus praksi.
Praktikums ir praktisko nodarbību cikls kādai profesijai/jomai nepieciešamās lietpratības, it sevišķi prasmju apguvei.
…
Didaktikas jēdziens. Didaktikas pētījumu specifika. Didaktikas pamatjautājumi. Didaktikas kategorijas, to raksturojums Klasiskā didaktika. Reformpedagoģija. Humānpedagoģija (vadošo zinātnieku devums didaktikā). Latvijas brīvvalsts ievērojamāko pedagogu devums didaktikas attīstībā. Mācību procesa jēdziens un struktūra. Mācību procesa likumsakarības, funkcijas. Mācību procesa tipi. Mācību mērķi. Mācīšana un mācīšanās. Mācīšanās stimuli un motīvi. Mācību principa jēdziens. Mācību principu rašanās. Mācību principu raksturojums. Izgl. un māc. saturs. Izgl. satura elementi un komponenti. Māc. saturs un tā atspoguļojums normatīv. Dok.. Izgl. Stand., māc. priekšmetu stand. Mācību priekšmetu programmas. Mācību līdzekļi un palīglīdzekļi. Māc. metode un paņēmiens. Māc metožu klasifikācijas veidi. metožu izvēles nosacījumi. Metožu raksturojums (klasifikācijas pēc zināšanu avotiem; klasifikācija pēc skolēnu izziņas darbības organizēšanas sistēmas). Interaktivitāte mācībās. Interaktīvās māc. metodes. Māc.organ.form. Māc. organizācijas formu attīstība. Māc organ vispārīgās formas, to raksturojums. Māc. organizācijas konkrētās formas, to raksturojums. Māc sasniegumu vērtēšana. Vērtējums un vērtēšana. Vērt mērķi. Didaktiskās prasības vērtēšanai. Vērt. iedalījums pēc mērķa., pēc vietas mācību procesā. Vērt met. un paņēmieni. Savstarpējā vērt.,Pašvērtēšana. Darbu mapes (portfolio). Vērt. nosacījumi Valsts izglītības standartos. Vērt. komponenti. Izziņas līmeņi pārbaudes darbos. Didaktiskā pieejas (jēdziens, piemēri). Teorijas (ieskats biheiviorismā, kognitīvismā un konstruktīvismā).
- Atbildes didakikā
- Intelektuālās attīstības tests vecāko klašu audzēkņiem un abiturientiem
- Mācību metodes
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mācību metodes
Summaries, Notes for university3
-
Intelektuālās attīstības tests vecāko klašu audzēkņiem un abiturientiem
Summaries, Notes for university80
-
Algoritmu apmācības
Summaries, Notes for university5
-
Prakses atskaite
Summaries, Notes for university28
-
Ko mēs zinām par ūdeni?
Summaries, Notes for university3