1.Kuras menedžmenta pieejas ietvaros pirmo reizi radās nepieciešamība izmantot psiholoģijas metodes organizācijās? Kāda uzdevuma veikšanai tās tika izmantotas?
- zinātniskais menedžments – darba procesa dalīšana sīkākās operācijās un piemērotāko darbinieku atlase un apmācība, vairāk sk. Gr.10 lpp
2.Kādi rezultāti bija negaidīti Hotornas eksperimenta organizētājiem? Ka darba ražīgums paaugstinājās arī kontrolgrupā. vairāk sk. Gr.11 lpp
3.Kas ir „Hotornas efekts”? parādība, ka uzmanība, ko izjūt pētījuma dalībnieki pētījuma laikā, rada pārmaiņas viņu uzvedībā. vairāk sk. Gr.11 lpp
4.Kādas jaunas psiholoģijas izmantošanas sfēras organizācijās parādījās pēc Hotornas eksperimentiem? Savstarpējās attiecības grupā, to ietekme uz produktivitāti,. Psiholoģiskie motivatori, kā alternatīva materiālajai motivēšanai. Darbinieku vērtību ietekme uz darba uzdevumu veikšanu. Darbinieku vēlme piedalīties lēmumu pieņemšanā. vairāk sk. Gr.12 lpp
5.Kāpēc radās nepieciešamība pēc nosaukuma „organizāciju psiholoģija”? Sākotnēji nebija nosaukuma un tas veidojās pakāpeniski sākumā industriālā psih. ASV un darba psih. Vācijā. 1965. Šeins ieviesa org. psih, bet to apstiprināja tikai pēc 8 gadiem. vairāk sk. Gr.13 lpp ( pati minu varbūt, lai paplašinātu skatu punktu, jo pētījumi virzījās uz dažādiem virzieniem )
6.Kādas ir psihologu iespējamās priekšrocības darbojoties personāla sfērā, salīdzinājumā ar citu nozaru speciālistiem? Var veikt pētījumus, dziļāka izpratne par kopsakarībām, personāla atlases procesa izveidošana. vairāk sk. Gr.15 lpp.…