Uzvedības noturība
Meitenes un zēni atšķiras pēc spējas nosēdēt mierīgi, klusi un
uzmanīgi vecuma, piemēram, 7 gadīgiem zēniem un meitenēm ir
lielākas, nekā starp 7 un 9 gadus vecām meitenēm.
Meitenes ātrāk un precīzāk spēj izlasīt tekstu. Tā piemēram kādā eksperimentā zēniem un meitenēm bija jālasa teksts 3 minūtes, vērtējot izlasīto daudzumu un pieļautās neprecizitātes. Meitenēm precīzums vidēji bija ap 50%, zēniem tikai 20%.
Hormonu ietekme uz smadzeņu attīstību
Līdz 17. embrionālās attīstības nedēļai vīrišķie - androgēnie - hormoni maskulinizē (vīrišķo) dīgli un ārējās un iekšējās ģenitālijas (dzimumorgānus).
Pēc 17. nedēļas, androgēni maskulinizē smadzenes. Līdzīgi sievišķie hormoni – estrogēni - šajā pat embrioģenēzes periodā nosaka sievišķo pazīmju veidošanos.
Starp 18. un 26. grūtniecības nedēļu hormonu ietekmē smadzenes neatgriezeniski pārveidojas. Tā rezultātā vīriešu un sieviešu smadzeņu noteikti rajoni atšķiras. Jau 26. grūtniecības nedēļā var atšķirt meiteņu smadzenes no zēnu.
Kā strādā meitenes, kā zēni??
Zēnu un meiteņu mācīšanās process maz atšķiras pēc tā, ko vajag darīt, bet ievērojami atšķiras pēc tā, kā dara.
Mācību procesā meitenes izmanto valodu, zēni strādā klusējot. Meitenes uztver maigu klusu runāšanu, kamēr zēniem vajag skaļu, kontrastainu.
Šī atšķirība ir nozīmīga skolā mācību procesā. Daudzi skolotāja teiktie vārdi neaiziet zēniem līdz apziņai, meitenes vārdisko informāciju uztver labāk.
Vārdu krājums un paškontroles spēja
Valodas iemaņas, īpaši vārdu krājuma veidošana palīdz bērniem regulēt emocijas un uzvedību un zēni atpaliek no meitenēm gan valodas iemaņās un paškontrolē.
…