Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:906712
 
Evaluation:
Published: 31.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

Pieaugušie
Sociālā attīstība turpinās arī agrīnajos, vidējos un vēlīnajos brieduma gados. Agrīnie brieduma gadi ilgst no 20 līdz apmēram 40 gadiem, vidējie - no 40 līdz apmēram 60 gadiem un tālāk.
Agrīnie brieduma gadi. Jaunības periodam bija raksturīgi galvenokārt identitātes, autonomijas, vērtību meklējumi, bet agrīnajam pieaugušo periodam (no 22 līdz 28 gadiem) raksturīga sevis piepildīšana sociālajā vidē: karjerā, laulības dzīvē vai ģimenē. Periodā starp 22 un 28 gadiem cilvēki parasti ir aizņemti ar saistību izpildi vai uzsākšanu, pienākumu uzņemšanos, izveidošanu, sasniegumiem. Tātad šie cilvēka dzīves gadi ir aktivitātes, darbīguma (orientēta uz sociālajām attiecībām) periods. Cilvēka psihē šajā periodā jābūt tādām psihiskajām kvalitātēm kā spēcīgai emocionālās piesaistes izjūtai un personiskas uzticēšanās izjūtai. Tiem pieaugušajiem, kuriem ir spējas veidot ar citiem tuvas uzticēšanās izjūtas, pozitīvi atrisinājusies arī identitātes atrašanas problēma.
Pieaugušo periodā sociālās attiecības galvenokārt pētītas sakarībā ar ģimeni. Ģimenes psiholoģija apskata arī pieaugušo attiecības.
Vidējie brieduma gadi. Pēc E. Ēriksona- šī perioda galvenā problēma ir atrisināt konfliktu starp 2 iespējamībām- starp "spēju radīt" un "stagnāciju". Tie, kuri sasniedz spēju radīt, ir mazāk vērsti uz sevi, vairāk- uz citiem. No 30 līdz 40 gadiem cilvēki sasniedz savu radošo spēju, karjeras iespēju virsotnes (vairāk sievietes). Šie gadi ir produktīvākie.

4. Vecums, vēlīnie brieduma gadi. Tā kā arvien vairāk cilvēku dzīvo pāri 70 gadiem, attīstības psiholoģija pievēršas gerontoloģijai. Pēc 55 gadiem cilvēki sāk citādi izjust laika ritējumu un vērtības, sāk apsvērt prioritātes, kas ir svarīgākais - vai nu viņš pats, vai dzīvesbiedrs, bērni, mazbērni, draugi. Vecumdienās arī cilvēks gūst atpakaļ to, ko izveidojis iepriekš. Veciem cilvēkiem novērota tāda pati psihiskā īpatnība kā bērniem - infantilisms un emocionālais autisms. Psiholoģija vecumdienas saista arī ar tēmu par dzīvesbiedru zaudēšanu, ar nāvi, ar vientulību. Vecumdienās cilvēks iegūst vai nu dzīves pilnīguma izjūtu, vai bailes no nākotnes un dzīves bezjēdzības izjūtu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1229762
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register