Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:909697
Author:
Evaluation:
Published: 18.04.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

11-16 GADI
Zigmunds Freids
Psihoseksuālās attīstības teorija Ģenitālā stadija. Seksuālā interese – palielinās, vērsta uz pretējo dzimumu.Parādās spēcīga interese par pretējo dzimumu.Mazāk vērsts uz sevi.Ja iepriekšējās stadijas ir pareizi izietas, tad nebūtu jābūt problēmām
veidot sociālas un seksuālas attiecības ar pretējo dzimumu.
Sākas ar pubertātes iestāšanos un turpinās visas dzīves garumā. Intervālu starp latento un pubertātes periodu sauc par pirmspubertātes laiku (vecumu), kurā noris sagatavošanās fiziskajam seksuālajam briedumam. Iespējams, ka izmaiņas šajā laikā ir ne tik daudz kvalitatīvas, cik kvantitatīvas — instinktīvās enerģijas pieaugums. Dzimumbrieduma sasniegšanu pavada spēcīgs nemiers ne tikai seksuālajā sfērā, bet ari sociālās uzvedības laukā. Šajā laikā sabiedrība izvirza jaunas prasības, gaidas, atbilstību jaunām sociālajām normām. Lai pretstāvētu šim izaicinājumam, intensīvi jāpārgrupē Ego aizsardzības spēki. Neprasme regulēt libido virzību uz baudu dzimumu tuvībā izraisa dažādus traucējumus, notiek atgriešanās, regress, fiksācija uz iepriekšējām fāzēm.
Margareta Mālere
Psihoanalītiskā attīstības teorija Pusaudžu vecumposmā (11-12gadi), pieaug interese par savu iekšējo pasauli;ar laiku padziļinās pašizziņa.Pusaudzis grib zināt, kāds viņš ir, kāds grib būt; to palīdz noskaidrot ieskatīšanās kā spogulī savos vienaudžos,viņu uzvedībā,rīcībā.Pusaudzim ir nozīmīgs viņa fiziskais “Es”.Bieži ļoti kritiski un pārspīlēti vērtē šķietamos trūkumus savā izskatā.”Es” tēls kļūstkomplicētāks;bez fiziskā aspekta tajā iekļaujas priekšstati par savām spējām,intelektu,raksturu un citām īpašībām.Pusaudža vecuma beigās vai agrās jaunības sākumā parastiir izveidojies “Es” koncepcija jeb reālais “Es”,kurā ietilpst gan kognitīvais un vērtējošais, gan uzvedības komponents;turklāt “Es” koncepcija bez reālā “Es” ietver arī ideālo “Es”. Reālajam “Es” pārāk augstu izvirzīts ideālā “Es” līmenis var negatīvi ietekmēt pašvērtējumu.
Agrajā jaunībā(vecāko klašu vecums 15-18gadi) jaunieša “Es” aptver ne tikai viņam piederošo pagātni,bet aizvien vairāk ietiecas arī nākotnē.Pašnoteikšanās laiks;reizē ar to nozīmīgi kļust jautājumi:”Kas es esmu?”,”Kāda ir mana vieta dzīvē?”, “Kas es būšu?”.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1365978
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register