Diskriminācija- Pusdienas pārtraukumā skolotājs katram zēnam iedod limonādes pudeli. Meitenes uzreiz jautā:” Kāpēc tikai puikām?” Skolotāja atbild, ka zēni to ir pelnījuši . Nākošā ir fizkultūras stunda, kurā meitenes un zēni nodarbojas atsevišķi. Varam paredzēt, ka šajā stundā meitenes apspriedīs skolotāja rīcību.
Pēdējā mācību stundā skolēni analizē literatūras tekstu par diskrimināciju, un meitenēm tagad ir iespēja dot vaļu uzkrātajām emocijām. Viņas pārdzīvoto netaisnību pasniedz kā piemēru un pieprasa, lai skolotājs paskaidro savu rīcību. Pedagogs apsola, ka arī meitenes saņems limonādi, bet vispirms skolotājs lūdz viņas dalīties savos pārdzīvojumos un ar piemēriem ilustrēt fizkultūras stundas laikā savā starpā pārrunāto. Ar šī vingrinājuma palīdzību pedagogs liek skolēniem pašiem formulēt savas domas, lai tādejādi bērni labāk saprastu diskriminācijas sekas- skaudību, aprunāšanu utt. Skolotājs, protams, izskaidro savas rīcības mērķi. Viņš atzīstās meitenēm, ka mīl un ciena viņas ne mazāk kā zēnus. Arī katra meitene saņem limonādi.
…