Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:355794
 
Evaluation:
Published: 26.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Eižens Bertolts Fridrihs Brehts – vācu dramaturgs, dzejnieks, prozaiķis, teātra teorētiķis un režisors, kurš izstrādājis un praksē iedzīvinājis episkā teātra koncepciju. Dzimis Augsburgā. Vistuvākais cilvēks ir māte, viņas dēļ Brehts labi pārzina Bībeles sižetus. Ar tēvu attiecības sarežģās, kad Brehts izlemj kļūt par literātu. Pēc reālģimnāzijas absolvēšanas divus semestrus studē medicīnu un dabaszinātnes.
1.pasaules karā strādā par sanitāru. Sastop dzejnieku un dramaturgu F.Vēdekindu, kura iespaidā saraksta pirmās nozīmīgās lugas un dzejoli. Sadarbība ar teātri sākas 1919. gadā, kad L.Feihtvangers atzinīgi novērtē lugu “Spartaks” un pēc pārstrādāšanas to iestudē O.Falkenbergs ar nosaukumu “Bungas naktī”. Viņš kļūst slavens, saņem Kleista prēmiju un pieņem literāro pseidonīmu – Bertolts Brehts.
No 1918. gadam līdz 1922. gadam ir Brehta daiļrades agrīnais periods. Šajā laikā viņš plaši izmanto parodiju, varonis ir “dabiskais cilvēks”, kam sveša morāle, kurš pakļaujas bioloģiskajām tieksmēm. Parādās polemika ar ekspresionismu, pasauli nav iespējams izlabot, tikai iznīcināt. Brehts izmanto ekspresionisma teātra formas sasniegumus – hronikas jeb ainu montāžas principu.
No1923. gada viņš ir Minhenes Kamerteātra dramaturgs un režisors. Kā pirmo iestudē nevis Šekspīra “Makbetu’, bet K.Mārlova “Eduardu II”, ko pārveido par “Anglijas Eduarda II dzīvi”. Darbība pārcelta uz nabadzīgu pilsētas vidi, romantiskās būtnes kļūst egoistiskas. Novatorisms arī masu ainu iestudējumos. Tieši Elizabetes laikmeta literatūrā Brehts saskatīs episkās dramaturģijas aizsākumu.
Brehts savās lugās pārstrādā jau zināmus sižetus, ieviešot vai izslēdzot kādus fabulas elementus, rodot varoņu rīcībai pilnīgi jaunu motivāciju. Tas tādēļ, ka viņa režisoriskā lugas interpretācija atšķiras no autora koncepcijas, tādēļ, ka episkajam teātrim jāspēj ieinteresēt skatītāju procesā, nevis iznākumā, vēl viens iemesls ir senajos sižetus aktuālie konflikti, kas atkārtojas allaž no jauna.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1116977
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register