Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:916586
 
Evaluation:
Published: 04.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. biļete
1. PAGAIDU AUTOCEĻI
Būvdarbu veikšanai nepieciešami labi ceļi. No ceļu teh­niskā stāvokļa lielā mērā atkarīgs autotransporta darba ritmiskus, transportēšanas izmaksas un automobiļu nolietojums. Pievedceļus būvē atbilstoši pastāvīgo autoceļu būvniecības nor­matīviem sagatavošanas darbu laikā. Būvlaukuma iekšējie ceļi arī jāizbūvē sagatavošanas darbu laikā kā pagaidu celi atbilstoši atvieglotiem noteikumiem. Pagaidu ceļu brauktuve vienvirziena kustībai ir 3,5 m plata, div­virzienu kustībai - 5,5m plata. Ja paredzama smagsvara kravu pārvietošana ar automobiļiem, kuru kravnesība 250...300kN un vairāk, tad divvirzienu ceļa brauktuvei jābūt 8m platai. Ar brauk­tuves platuma palielināšanu jārēķinās arī tad, ja jāpārvieto virsgabarīta kravas - tādā gadījumā brauktuves platumam jābūt 5 m. Plānojot un projektējot būvlaukuma ceļus, jārēķinās ar automobiļa gabarītizmēriem - 2,5 m platu un 3,8 m augstu taisnstūri. Autoceļš sastāv no zemes klātnes, pamatnes un ceļa seguma. Zemes klātnes veidošanai uzbērumā nepieciešamo grunti ņem no tuvumā esoša karjera vai sānu rezervēm, šai nolūkā var izmantot arī lieko grunti pēc zemes darbu veikšanas objektā. Klātnes veido­šanai lietojamai gruntij jāatbilst tehniskajiem noteikumiem - tā nedrīkst saturēt kūdru, augsni, lielus akmeņus vai būvgružus. Vei­dojot zemes klātni uzbērumā, jāveido nogāzes atbilstoši grunts rak­sturojumam, lai nodrošinātu uzbēruma nogāžu noturību, tas pats jānodrošina arī zemes klātnei ierakumā. Zemes klātnes sastāvā ietilpst arī sāngrāvji virszemes ūdens novadīšanai un gruntsūdens līmeņa pazemināšanai. Lai samazinātu ceļu būvdarbu izmaksas un darbietilpību, kravu transportam cenšas izmantot to ceļu trases, kuru izbūve paredzēta projekta dokumentācijā objekta ekspluatācijas vajadzībām. Ceļa segumu būvē no izturīgiem akmens materiāliem Seguma pamatu veido no vietējās grunts vai arī, ja tas nepieciešams, lieto optimāla sastāva smilts vai smilts un grants maisījumu. Atkarībā no ceļa seguma mehāniskajām īpašībām un no tā, kā segums darbojas transporta slodžu ietekmē, segumus iedala: pilnveidotos kapitālos segumos; pilnveidotos atvieglotos segumos; pārejas tipa segumos; zemāka tipa segumos. Pagaidu ceļiem parasts lieto pārejas vai zemāka tipa segumus. Ja būvdarbu ilgums ir 1,5..2 gadi, tad racionāli lietot inventāras dzelzsbetona ceļu plātnes. To lietošana ļauj palielināt slodzi, sākt ceļa ekspluatāciju tūlīt pēc plākšņu novietošanas neatkarīgi no gadalaika un klimatiskajiem apstākļiem. Plātnes noklāj vai nu visā brauktuves platumā, vai arī tikai automobiļu riteņu sliežu vie­tās, tādā gadījumā jāiekārto seguma paplašinājumi pretimbraucošo automobiļu izmaiņai.

2. BETONMASAS TRANSPORTĒŠANA
Betonmasas piegāde objektā un tā iepildīšana veidņos ir atbildīgs, darbietilpīgs un samērā dārgs betonēšanas darbu process. Betonmasas īpašības pār­vadājuma laikā nedrīkst izmainīties. Betonmasa jāpasargā no atmosfēras nokrišņiem, sasalšanas, cementa piena iztecēšanas un atmaisīšanās. Gadījumos, ja betonmasa ir atmaisījusies, nav vien­dabīga un neatbilst iestrādāšanas prasībām, pirms iestrādāšanas betonmasa no jauna jāsamaisa. Sagatavoto betonmasu no rūpnīcām līdz iestrādāšanas vietai galvenokārt transportē ar 3 veida automobiļiem: pašizgāzējiem, betonmaisītājiem un betonvežiem, kuriem ir speciālas muldveidīgas formas kravas kastes. Pašizgāzēji un betonveži piemēroti transpor­tam līdz 25..30 km attālumam. Ja betonmasa jāpārvadā lielākā attālumā, izdevīgi lietot betonmaisītājus. Kad betonmaisītājs, kurā iepildīts sausais betona maisījums, tuvojas betonēšanas darbu vietai, automobiļa vadītājs 5...10 minūtes pirms galapunkta ieslēdz maisītāju un iepilda tajā vajadzīgo daudzumu ūdens no tvertnes, kas piemontēta pie maisītāja. Piebraucot galapunktā, betonmaisītājā ir sagatavota svaiga beton­masa, kuru var tūliņ iestrādāt. Betonmasu var transportēt arī konteineros vai tvertnēs. Betonmasas transportēšanai un padošanai būvlaukumā lieto cel­tņus, transportlentes, vibrokausus, betonsūkņus, pneimatiskās transportierīces, u.c. Betonmasas transportēšanai ar celtņiem lieto dažāda lieluma kublus vai apgāžamos kausus. Kublus piepilda no pašizgāzēja au­tomobiļa un, paceļot tos ar celtni, betonmasa noguļas kausa slēg­tajā lejasdaļā. Atverot kubla aizvaru, betonmasu izlaiž tieši iestrā­dāšanas vietā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register