Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:351247
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.11.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Ceļu satiksmes negadījuma vietas iespējami pilnīgākas un objektīvākas apskates nepieciešamība.

Pēc iespējas pilnīgāk un precīzāk būtu jāveic ceļu satiksmes negadījuma (turpmāk - CSNg) vietas apskate un izpēte, jo pēc dienas, reizēm pat pēc dažām stundām daudzus svarīgus pierādījumus vairs nevarēs fiksēt (piemēram, stiklu lauskas ārējo faktoru ietekmē no faktiskās transporta līdzekļu sadursmes vietas tiek pārvietotas uz visām pusēm, tomēr ar lielāku tendenci uz ceļa brauktuves malu, detaļu atlūzas tiek pārvietotas vai aizmestas ārpus ceļa robežām utt.). Var droši salīdzināt un teikt, ka CSNg vietas un slepkavības vietas apskate ir pēc būtības tuvu identiskas un to kvalitatīva apskate un fiksācija, kā arī pierādījumu savākšana ir ātras izmeklēšanas nosacījums.
Nepieciešams maksimāli operatīvi un detalizēti veikt CSNg vietas apskati, lai nezaudētu pierādījumus (piemēram, uz slapja asfaltbetona jau pēc 10 – 15 min lielākā daļa bremzēšanas un slīdēšanas pēdu izzūd, ja tās netiek savlaicīgi nosegtas utt.), tāpēc liela nozīme ir precīza darba organizācija ceļu satiksmes negadījuma vietā, lai pēc iespējas objektīvāk un ātrāk varētu veikt ceļu satiksmes negadījuma vietas apskati un izpēti, un maksimāli ātri varētu atjaunot normālu transportlīdzekļu satiksmi.
Maksimāli ātra apskates veikšana samazina arī pašiem inspektoriem nepieciešamo laiku pakļaut sevi riskam, atrodoties uz ceļa brauktuves, kur notiek transportlīdzekļu kustība.
CSNg vieta pēc iespējas būtu jānorobežo, būtu jāuzstāda attiecīgas ceļa zīmes, kas regulētu kustību un ierobežotu transportlīdzekļu kustības ātrumu, apbraucot CSNg vietu, kā arī bez apskates veicējiem notikuma vietā būtu jābūt kustības regulētājiem, kas nodrošinātu minēto personu darba drošību. Ja pastāv tāda iespēja, vislabāk būtu, ja brauktuves posmu uz apskates veikšanas laiku noslēgtu, izveidojot notikuma vietas apbraukšanu ar ceļa zīmju vai regulētāju palīdzību.
Viens no būtiskākajiem etapiem CSNg apstākļu izpētē ir autotehniskā ekspertīze.
Autotehnisko ekspertu rīcībā ir specializētā ceļu satiksmes negadījuma situāciju rekonstrukcijas un izpētes programma PC-Crash, ar kuras palīdzību var pilnībā rekonstruēt jebkuru negadījumu un izveidot iespējamo variantu risinājumus, ja autovadītājs dotajā situācijā būtu pieņēmis citus lēmumus un rīkojies savādāk, bet ir nepieciešami vismaz četri precīzi pamatu dati, kas iegūstāmi tikai ceļu satiksmes negadījuma vietas apskates laikā un kas apskates protokolā tiek dublēti ar shēmas mērījumiem:
a – precīzi fiksēts transporta līdzekļu stāvoklis pēc ceļu satiksmes negadījuma, arī situācijā ja transporta līdzekļu stāvoklis pēc notikuma ir izmainīts;
b – precīzs visu ceļa parametru uzmērījums;
c – ja ir transporta līdzekļu riepu pēdas uz ceļa brauktuves, tad precīzi to raksturojošo lielumu izmēri (starpriteņu attālums, garums, platums, pēdu pārtraukums utt.);
d – ja ir stiklu, krāsu lausku un zemes, smilšu nobirumi, citas atlūzas, to atrašanās vieta un izmēri.
PC Crash izmantošana ekspertīzē dod iespēju iegūt precīzu un uzskatāmu transporta līdzekļu sadursmes mehānisma modeli.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1122572
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register