Viena no visbūtiskākajām peļņas plānošanas un tās pārvaldības sastāvdaļām ir cenu veidošanas stratēģija. Optimālās pārdošanas vai pakalpojumu sniegšanas cenas ir vissarežģītākais ikviena uzņēmuma darbībā, jo tikai tas var dot pārliecību, ka uzņēmuma peļņa būs pietiekama un nodrošinās tam spēju izdzīvot ilgtermiņā.
Mārketingā ar jēdzienu „cena” saprot preces vai pakalpojuma vērtību, izteiktu naudā. Tā ir preces vērtības mērs.
Cena ir svarīga, jo pircējs to izmanto preces kvalitātes noteikšanai. Cena ir arī svarīgs konkurences līdzeklis. Cena ir svarīga arī pašam tirgotājam, lai varētu noteikt ienākumus.
Cenas noteikšana nav vienkāršs uzdevums. Atbilstoša cenas izvēle savam izstrādājumam, produkcijai vai pakalpojumam ir saistāma ar pietiekami komplicētu analīzi, kuru veicot ir jāņem vērā virkne faktoru, katrs no kuriem ir rūpīgi jāizvērtē. …