Darbmācības mācīšanas didaktiskie principi ir tie pamatnoteikumi, uz kuriem dibinās mācīšanās teorija un prakse un kuru ietvaros organizē darbmācības nodarbības. Šie principi atspoguļo mācību procesa objektīvās likumsakarības un nodrošina iespēju šo procesu organizēt atbilstoši darbmācības mērķiem un uzdevumiem.
Mācību principi kļūst par mācību procesa regulēšanas normu, ko izmanto darbmācības skolotājs. Darbmācības skolotājs attiecīgo vielu piemēro konkrētai mācību situācijai, piemēram, ja ir dažāds skolēnu attīstības līmenis paralēlklasēs, tad katrā konkrētā gadījumā vienas un tās pašas mācību vielas pasniegšanas veids katrā klasē būs atšķirīgs.
Mācību mērķtiecības princips
Šim principam mācību gaitā kompleksi un mērķtiecīgi jārisina jaunās paaudzes izglītošanas, audzināšanas un attīstīšanas uzdevumi. Šā principa īstenošana vislielākā mērā ir atkarīga no darbmācības skolotāja profesionālās meistarības, no viņa attieksmes pret bērniem un pret darbu.
…