Deleģēšana ir viena no svarīgākajām vadītāja iemaņām un kā lielākā daļa vadītāju. Lielākā prasme deleģējot ir atrast zelta vidusceļu starp pilnīgu atteikšanos no pienākuma un starp iejaukšanos deleģēto darbu veikšanā.
Definīcija. Deleģēšana ir atbildības un autoritātes uzticēšana kādu noteiktu aktivitāšu veikšanai vai specifiska mērķa sasniegšanai. Vienkāršāk izsakoties, tas ir kāds darbs vai daļa no darba, kura veikšana ietilpst vadītāja pienākumos, bet nav vajadzības to pilnībā veikt pašam, un to var uzticēt citiem cilvēkiem. Tas nav tas pats, kas likt kādam darīt to, par ko viņš nav atbildīgs. Deleģēšanai ir jābūt drīzāk pozitīvai (piemēram, darbinieku attīstības vārdā) nekā negatīvai (kāda darba, kurš vadītājam nepatīk, nodošana citam).
Pastāv vairāki deleģēšanas līmeņi:
o vadītājs var deleģēt darbu nedeleģējot atbildību un/vai pilnvaras. Ja vadītājs deleģē tikai daļu no darba, viņš joprojām var būt atbildīgs par iznākumu.…