Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:111511
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Dzenošā tilta galvenās sastāvdaļas    4
  Galvenais pārvads    5
  Diferencials    7
  Konisko zobratu parastais diferenciāls    8
  Sprūdtapu pašbloķējošais diferenciāls    8
  Dzenošās pusasis    9
  Dzenošais tilts ar atslogotām ousasīm    9
  Dzenošais tilts ar pusatslogotām pusasīm    10
  Izmantotā literatūra    12
Extract

Galvenais pārvads.

Automobiļa galvenā pārvada uzdevums ir:
1) pārnest griezes momentu zem taisna leņķa no kardānpārvada uz riteņu dzenošajām vārpstām.
2) Palielināt dzenošo riteņu vilkt spēju.
Galveno pārvadu kopā ar diferenciāli iebūvē kopējā karterī automobiļa pakaļējā tiltā.
Vieglā automobiļa galvenais pārvads sastāv no diviem koniskiem zobratiem. Lai sasniegtu labāku sazobi un klusāku galvenā pārvada darbu, galvenā pārvada zobratiem izveido likos zobus.
Mazo konisko zobratu parasti izgatavo vienā gabalā ar vārpstu. Vārpstas otrā galā izveido gareniskas rievas, uz kurām nostiprina atloku.
Lielais koniskais zobrats ar bultskrūvēm tiek piestiprināts pie diferenciāļa čaulas.
Galvenā pārvada pārnesumu skaitli, respektīvi, konisko zobratu zobu skaitu attiecību aprēķina, vadoties no automobiļa tipa, dzinēja jaudas un vēlamā maksimālā braukšanas ātruma. Tā, piemēram, GAZ – AA automobiļos galvenā pārvada zobratu pārnesumu skaitlis ir 6,6 vai 6,67; M1 automobiļos – 4,44 un ZIS – 5 automobiļos – 6,41.
Tātad GAZ – AA automobiļos pakaļējo riteņu apgriezienu skaits ir 6,6 reizes mazāks nekā kardānvārpstai, bet toties pakaļējo riteņu griešanās spēks ir 6,6 reizes lielāks nekā kardānvārpstai.
ZIS – 5 automobiļos, lai pārmērīgi nepalielinātu lielā šķīvju zobrata caurmēru, bet tomēr iegūtu vēlamo zobratu pārnesumu skaitli – iebūvē divkāršo galveno pārvadu. Tas sastāv no diviem koniskiem zobratiem ar spirālveidīgiem zobiem un diviem cilindriskiem zobratiem ar taisniem zobiem.
Kardānvārpstas mazais koniskais zobrats griež lielo šķīvju zobratu, kas nostiprināts uz starp vārpstas; uz pēdējās nostiprinātās, vai izgatavots no viena gabala ar starp vārpstu, mazais cilindriskais zobrats, kas atrodas pastāvīgā sazobē ar lielo cilindrisko zobratu.
Divkāršu galveno pārvadu sauc arī par reduktoru.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1131820
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register