3. Raksturot, kāda ir reliģijas un izglītības nozīme tekstā
Sākotnēji dzīvnieki tika izglītoti lasīšanas jomā, taču drīz vien Napoleons saprata, ka tas nav izdevīgi - to, ka dzīvnieki nav gudri, viņš var izmantot sev par labu. Vēlāk izglītība bija pieejama tikai cūkām, jo, patiesībā, ja visi dzīvnieki būtu tik izglītoti kā Majors, Sniedziņš un ēzelis, tas būtu bīstami Napoleonam, totalitāro režīmu būtu gandrīz neiespējami uzturēt, jo ar dzīvniekiem nevarētu manipulēt izmantojot tik vienkāršus rīkus kā valodu un saukļus. Neizglītotie dzīvnieki, piemēram, Bokseris bija lielākie darba darītāji, viņš akli un naivi veica smagu fizisko darbu, kas paātrināja fermas attīstību un strauji uzlaboja labklājības līmeni. Vēl viens neizglītotas sugas piemērs ir aitas - tās gan netika izmantotas fiziskajam darbam, bet gan propagandas izplatīšanai, kas ir svarīga totalitārā režīma daļa.
…