Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:907470
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Pieprasījums un piedāvājums. Tos noteicošie faktori    3
  Pieprasījuma un piedāvājuma elastība    4
  Pilnīga konkurence. Firmas darbības īpatnības pilnīgas konkurences apstākļos    4
  Monopolkonkurence. Firmas darbības īpatnības monopolkonkurences apstākļos    5
  Oligopols. Firmas darbības īpatnības oligopola apstākļos    5
  Pilnīgs monopols. Firmas darbības īpatnības pilnīga monopola apstākļos    6
  Iekšzemes kopprodukts. Tā aprēķināšanas metodes    6
  Ekonomikas cikliskā attīstība: cēļoņi un sekas    7
  Inflācijas. Tās cēļoņi, formas, sekas un pretinflācijas pasākumi    8
  Nodarbinātība, bezdarbs un tā sociāli ekonomiskās sekas    10
  Ārējā tirdzniecība: tās ietekme uz ekonomiku    10
  Ārējās tirdzniecības politika    11
  Investīcijas: to veidi un nozīme valsts ekonomikas attīstībā    11
  Vasts monetārā politika un tās nozīme    13
  Valsts fiskālā politika, tās nozīme un ietekme uz uzņēmējdarbību    13
  Valsts un pašvaldību nodevas    15
  Nodokļu un nodevu sistēma. Valsts nodokļi, to raksturojums    17
  Uzņēmuma ienākuma nodoklis    19
  Mārketinga kompleksa nozīme preces pilnveidošanā uzņēmumā    21
  Preces dzīves cikla nozīme mārketinga plānošanā    21
  Uzņēmējdarbības izmaksas. Mainīgās un pastāvīgās (fiksētās) izmaksas    22
  Pašizmaksa. Galvenās pašizmaksas kalkulēšanas metodes    23
  Pamatlīdzekļi, to nolietojuma uzskaites metodes    24
  Apgrozāmie līdzekļi, to sastāvs, izmantošanas rādītāji    26
  Peļņas un rentabilitātes rādītāji un to analīze    28
  Likviditāte: būtība un rādītāji    29
  Ražošanas organizēšanas galvenie uzdevumi un principi    29
  Uzņēmuma vadīšanas metodes    32
  Uzņēmuma vadīšanas organizātoriskās formas    32
  Darba samaksas organizēšana uzņēmumā    34
  Darba līguma noformēšana un noslēgšana    36
  Pirkuma līgumam izvirzītās prasības    38
  Uzņēmuma grāmatvedības uzskaites formas    38
  Uzņēmuma finanšu pārskati    39
  Plānošana un prognozēšana, to nozīme uzņēmējdarbībā    39
  Plānošana: principi un secība    41
  Plānošanā izmantojamās metodes    42
  Uzņēmuma finansēšanas avoti    42
  Uzkrāšana un diskontēšana, vienkāršie un saliktie procenti    44
  Līzings un tā veidi    45
  Vertspapīru tirgus finanšu instrumentu veidi    45
  Akciju un obligāciju raksturojošie rādītāji    47
  Maksātspēja. Kredītu nodrošinājuma veidi    47
  Loģistikas funkcijas uzņēmuma struktūrā    49
  Loģistikas nozīme ekonomikas globalizācijas procesos    49
Extract

Pieprasījums – noteikta veida preču daudzums, kuru patērētāji vēlas un spēj nopirkt par noteiktu cenu.
Piedāvājums – noteikta veida preču daudzums, kuru pārdevēji vēlas un spēj saražot un piedāvāt pārdošanai par noteiktu cenu, noteiktā laika posmā.
Faktori, kas nosaka pieprasījumu ir sekojoši:
patērātāju ienākumi (pieaugot patērētāju ienākumiem, pieprasījuma apjoms pēc vairākām precēm pieaug un otrādi);
aizstājēju jeb substitūtu cenas (aizstājēji ir preces, kuras var lietot kādas citas preces vietā, piemēram, sviestu var aizstāt ar margarīnu; ja sviesta cena pieaugs, tad pieprasījums pēc margarīna pieaugs, un otrādi);
kopā lietojamo jeb komplementāro preču cenas (tās ir preces, kuras ir savstarpēji papildinošās, piemēram, benzīns un motoreļļa; ja samazināsies benzīna cena, tad cilvēki vairāk brauks ar automobīli un pieaugs pieprasījums pēc motoreļļas);
patērētāju gaume (dotajam produktam labvēlīgas patērētāju gaumes izmaiņas, kas rodas, izmainoties reklāmai vai modei, izraisīs pieprasījuma pieaugumu, un otrādi);
pircēju skaits (palielinoties pircēju skaitam, palielinās arī pieprasījums, un otrādi);
pircēju prognozes (tās var būt pamatotas vai iedomātas).
Faktori, kas nosaka piedāvājumu ir sekojoši:
tehnoloģija (tās pilnveidošana dod iespēju paaugstināt ražošanas efektivitāti);
nodokļi un dotācijas (nodokļu paaugstināšana izraisa ražošanas un piedāvājuma samazināšanos; pareizi orientētas dotācijas var paplašināt ražošanu un piedāvājumu);
kredīta procents (pieaugot kredīta procentam, kapitāls, t.i. aizņēmums kļūst dārgāks un mazāk pieejams; tas izraisa ražošanas un piedāvājuma samazināšanos);
pārdevāju skaits (jo vairāk firmu iesaistās preces ražošanā, jo lielāks būs šo preču piedāvājums, un otrādi);
ražotāju prognozes (cenas samazināšanās prognoze var iespaidot ražotāju vēlmi piegādāt tirgū preci nekavējoties).

1.Pieprasījuma un piedāvājuma elastība

Pieprasījuma elastība – pieprasījuma izmaiņu rādītājs atkarībā no cenas izmaiņām.
Pieprasījums var būt:
elastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa lielākas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 4%; E>1);
neelastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa mazākas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 1%; E<1);
vienādi elastīgs (ja dotās procentuālās cenas izmaiņas izraisa tādas pašas procentuālās pieprasījuma izmaiņas, piemēram, cena samazinās par 2%, bet pieprasījums pieaug par 2%; E=1)
Piedāvājuma elastība – piedāvājuma izmaiņu rādītājs atkarībā no cenas izmaiņām.
Atkarībā no piedāvājuma procentuālās palielināšanās, kas ir lielāka, mazāka vai vienāda ar attiecīgajām cenu procentuālajām izmaiņām, izšķir elastīgu, neelastīgu vai vienādelastīgu piedāvājumu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register