Cilvēka vēlmes un vajadzības ir neierobžotas, bet resursi, savukārt, ir ierobežoti, Cilvēka vajadzības var sakārtot dažādās grupās un līmeņos, kā to, piemēram, ir izdarījis Maslovs. Viņš cilvēka vajadzības sagrupē- fizioloģiskajās, drošības, sociālajās, garīgajās un personības izpausmē. Vajadzības var būt ne tikai individuālas, bet arī uzņēmumu un valsts mērogā, kā, piemēram ražošanas līdzekļi. Vajadzības dala reālajās jeb sociāli ekonomiskajās un absolūtajās. Absolūtās vajadzības ir saistītas ar cilvēka vēlmēm un tās tranformējas reālās iegādes brīdī. Taču svarīga ir vajadzību precīza uztvere un vispusīga tirgus izpēte.
Ekonomikas pamatjautājumi ir- ko ražot?, kā ražot? , kam ražot?. Jāsaprot, ka jo vairāk līdzekļu ieguldīs cilvēciskajā kapitālā, jo augstāka būs darbspēka kvalitāte. Tas nodrošina nacionālās ekonomikas augšanu. Zinātne, kas nodarbojas ar patērētāju vajadzību noteikšanu ir mārketings jeb tirgzinības. Tā pārzin preču kustību no ražotāja līdz patērētājam. Lai attīstītu ražošanu nepieciešami resursi.
Ekonomiskie resursi.
Ekonomiskie resursi ir dabas resursi, kapitāls, cilvēka darbs un uzņēmējspējas. Ekonomiskos resursus iedala divās grupās – materiālos un cilvēka. Ar dabas resursiem jāsaprot viss konkrētās teritorijas dabas apstākļu komplekss, ko cilvēks var izmantot savu vajadzību apmierināšanai. Vissvarīgākais ir klimats un zeme kā locus standi. Zemkopībā svarīgs ir arī reljefs. Dabas resursi kļūst arī pardabas produktiem. Latvijā nozīmīgi dabas resursi ir meži, kūdra un ūdens. Zemes kvalitāti raksturo auglība, to vērtē ballēs. Latvijā visaugstākā auglība ir Jelgavas rajonā – 59,4; zemākā Ludzas rajonā – 32,8 balles. Visi šie apstākļi jāņem vērā veidojot rentes attiecības. Kapitāls ir visas uzkrātās līdzekļu rezerves. Kapitāls ir tad, kad no naudas seko naudas pieaugums. Kapitāls rodas sakarā ar ražošanas daļas nepatērēšanu. Kapitāla uzkrāšanu sekmē kari, spekulēšana. Uzkrātais kapitāls ir ražīgais kapitāls. Tās ir, piem., ēkas, iekārtas. Kapitāls nav patēriņa priekšmeti un nauda, jo tie neko nerada.…